A koronavírus-járvány, mint ismert, évekkel gyorsította fel a digitalizációt.
Mindebben a HR-személyügyi terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, továbbá az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata már nem csak a jövő megoldásait jelentik.
Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú HR-szolgáltató vállalat, a WHC Csoport is újabb lépést tett a digitalizáció útján: a vállalat mesterséges intelligencián alapuló chatbotja a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt könnyíti meg.
Online mindennapok
A neves McKinsey nemzetközi tanácsadó vállalat egy 2020-as felmérése alapján
a koronavírus-világjárvány négy évvel gyorsította fel a digitális átalakulást,
a vállalatok által implementált digitális technológiák közül pedig számos megoldás maradt velünk hosszú távon is – ilyen például az online kommunikáció hangsúlyos jelenléte.
Legyen szó csapatmegbeszélésről vagy interjú elbeszélgetésről, a webes videohívások például már mindennapjaink részét képezik, akárcsak az, hogy a munkavállalókkal sokszor nem egy kolléga, hanem egy algoritmuson alapuló digitális eszköz, például chatbot kommunikál.
Megállíthatatlan a digitalizáció
Az International Data Corporation (IDC) 2021-es prognózisa alapján
a világ 2000 legnagyobb vállalatának 60 százaléka fog 2023-ra mesterséges intelligencia- és gépitanulás-alapú munkavállalói menedzsmentmegoldásokat alkalmazni,
2024-re pedig 80 százalékuk fog algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközt használni a munkavállalók koordinálására, képzésére. A tendencia már ma is tetten érhető: a PWC elemzése szerint a nemzetközi vállalatok HR-megoldásainak közel fele, 40 százaléka dolgozik már mesterséges intelligenciával.
Jönnek a HR-es mobil appok is
A jövő év meghatározó digitális technológiája lehet továbbá a mobil HR-applikációk alkalmazása: ahogy egyre több vállalat tér át a pandémia utáni vegyes munkavégzésre és alkalmaz hibrid munkamódszereket, úgy növekszik a kereslet a gyors és praktikus alkalmazások iránt.
Az irodai környezeten kívüli használhatóság igénye számos HR-funkció esetében megjelenik, legyen szó bérszámfejtésről, munkaerő-koordinálásról vagy kommunikációról.
A Verified Market Research 2022-ben megjelent, HR-szektorra vonatkozó prognózisa alapján 2028-ra a nemzetközi HR szoftverpiac értéke várhatóan eléri a 33,57 milliárd dollárt, ebben pedig jelentős szerepet fog játszani a HR-alkalmazások elterjedése.