a következő hónapokban tovább emelik az árakat.
Nézzünk is pár óriást konkrétabban: a McDonald’s arra számít, hogy idén 10 százalékkal növelheti árait az Egyesült Államokbeli éttermeiben, eközben a PepsiCo megemelte az évre vonatkozó értékesítési és profit-előrejelzéseit, a Colgate-Palmolive pedig a harmadik negyedévben 9 százalékkal tette magasabbra az árakat Észak-Amerikában az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Hasonlóképpen a Chipotle is 13 százalékkal emelte az árakat a harmadik negyedévben (az egy évvel korábbihoz képest), és arra számít, hogy a negyedik negyedévben ismét (éves szinten) 15 százalékkal növelheti majd – áll a New York Times jelentésében.
Hugh F. Johnston, a PepsiCo pénzügyi igazgatója elárulta az amerikai lapnak, hogy a világhírű cég célja egyértelműen az, hogy nagyobb piaci részesedést szerezzen és növelje profitját, ami a közgazdász szerint egy tökéletesen megvalósítható elképzelés.
A Colgate-Palmolive vezérigazgatója – Noel R. Wallace – is arról tájékoztatta a New York Times-t, hogy az egészségügyi és ápolási termékeket gyártó óriás nagyon fontosnak érezte, hogy megelőzze az inflációs környezetet, ezért emelte árait, ahogyan csak lehetett.
Hasonló szellemben nyilatkozott a helyzetről Christopher J. Nassetta, a Hilton Worldwide vendéglátóipari gigász vezérigazgatója, aki kiemelte, hogy nem látható előre a kereslet csökkenése a piacon – ráadásul megjegyezte, hogy a növekvő kereslet és a történelmileg alacsony iparági kínálatnövekedés kombinációja továbbra is növekvő árdinamikát jósol, jelenti a híres amerikai lap.