A friss beszámoló szerint a nemrég véget ért Web Summiton olyan ismert személyiségek is megjelentek, mint Eva Longoria színésznő, a WHO Foundation elnöke, Toto Wolff, a Mercedes AMG Petronas F1-csapat főnöke, Ránija jordán királyné vagy éppen Olena Zelenska, az ukrán elnök felesége is.
A hatalmas technológiai cégek mellett idén nem kevesebb, mint kétezer-háromszáz startup is bemutatkozhatott.
Ezek közé hat magyar startupnak sikerült bekerülnie. A vg.hu beszámolója szerint például a Smuc.io magyar startup csapata azzal került be a világ leginnovatívabbjai közé, hogy a világon elsőként oldotta meg a videós (legyen az élő vagy felvett) reklámokból történő azonnali online vásárlást – akár több ezer weboldalon és akár 50 közösségi oldalon egy időben.
Az értékesítés mellett a megoldás egyebek mellett használható adománygyűjtésre, tájékoztatásra, rendezvények, aukciók közvetítésére is. A projektről korábban a Makronóm is beszámolt:
A Smuc egy nemzetközi szakemberekből álló e-commerce és ad tech (azaz digitális hirdetéstechnológia) megoldást fejlesztő IT cég, amely a nagy világmárkák, webshopok, médiakiadók és marketingügynökségek számára kínál egy új marketing- és hirdetési eszközt.
A Smuc tehát – a fejlesztők szerint –
lerövidíti a vásárlói utat, hiszen a videós reklámon belül a termékek azonnal megvásárolhatók.
A videólejátszó hatalmas előnye, hogy beágyazható bármilyen webshopba vagy weboldalba fejlesztői tudás nélkül is, továbbá online display hirdetésként is terjeszthető.
A Smuc player nagy előnye, hogy az ügyfeleknek nem feltétlenül kell új tartalom gyártásával bajlódniuk, hiszen bármilyen videós tartalmat (egy link bemásolásával akár YouTube-ról, Facebookról vagy Vimeóról) egy kattintással vásárolható hirdetéssé alakíthatnak.
Fenntartható startupokat is díjaztak
A Smuc a Web Summit szervezőitől néhány startup egyikeként megkapta az „Impact Startup” minősítést is, amelyet csak azok a cégek érdemelnek ki, amelyek innovációja hozzájárul az ENSZ 17 fenntartható fejlesztési célkitűzésének (SDG) egyikéhez.
Bár a megoldás alapvetően az online vásárlás egyik újfajta eszköze, azonban a környezetvédelmi szempontokat is szem előtt tartva tudatosabb vásárlásra ösztönöz.