A Concorde bukása után egyre több légitársaság érdeklődik egy új, fenntartható szuperszonikus repülőgép iránt

2022. augusztus 28. 16:03

A szuperszonikus Concorde nyugdíjazását követően egy új repülőgépgyártó cég fejlesztett ki egy „fenntartható” repülőgépet, amely 60-80 utas egyidejű szállítására képes.

2022. augusztus 28. 16:03
null

A denveri székhelyű Boom Supersonic kifejlesztette az „Overture” névre hallgató repülőt, amely „100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal” (SAF) fog működni. A repülő négy kisebb, szárnyra szerelt hajtóművet kap, hogy a súly és a hőmérséklet egyensúlyban maradjon. A könnyű, mégis robusztus légvázhoz szénkompozit anyagokat is használnak majd.

A vállalat már szerződést kötött az amerikai légierővel és két légitársasággal – a United Airlines 15 repülőgépet vásárolna, amint teljesülnek a biztonsági követelmények, valamint opciót kapott további 35 repülőgép megvásárlására. A Japan Airlines szintén előrendelt 20 darabot, de már a japán kormány is érdeklődik a repülőgép iránt.

A SAF különböző típusú hulladéktermékeket használ, például

használt étolajat vagy állati zsírt, és ezzel ugyanazt a teljesítmény nyújtja, mint a hagyományos repülőgép-üzemanyag

– csak (állítólag) kisebb szén-dioxid-kibocsátással.

„A környezeti teljesítményt az Overture minden aspektusában figyelembe vesszük, a tervezéstől és a gyártástól kezdve a repülésen át az életciklus végi újrahasznosításig” – olvasható a Boom honlapján. „A mérnöki csapat a körforgást helyezi előtérbe a használt szerszámok, az alkatrészek műhelyben történő újrahasznosításával és a hozzáadott gyártási technikák kihasználásával, amelyek kevesebb gyártási hulladékot és könnyebb, üzemanyag-hatékonyabb termékeket eredményeznek”.

Ahogy a NY Post megjegyzi, a repülőgép sokkal gyorsabban ér el különböző célállomásokra, mint a hagyományos utasszállító repülőgépek. A New York-London távot a gép a jelenlegi 7 óra helyett 3,5 óra alatt képes megtenni.

„Az utánégetők nélkül és a zúgásmentes hajtóművek hatására az Overture csendesebb élményt jelent mind az utasok, mind a repülőtéri közösségek számára” – olvasható a Boom honlapján, amely megjegyzi, hogy a repülőgépek hangsebesség túllépésekor keletkező jellegzetes hangrobbanás az óceán felett történik majd, hogy ne zavarja a földön tartózkodókat.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ólat a trolloknak
2022. október 25. 00:50
Jó lett volna a cikkben kihangsúlyozni a jövő időt, ennek az tervezett első repülése 2026-ban lesz..
airmax
2022. szeptember 09. 16:26
Persze a hangsebességnél gyorsabb repülés fenntartható, de az, hogy én gázzal fűtsek az nem... Anyátok!
airmax
2022. szeptember 09. 16:26
Csak a teljesség kedvéért... A gripenek is képesek az utánégető nélküli hangsebesség feletti fepülésre...
Szekértábor
2022. szeptember 03. 03:11
Ha fenntartják a repülőt, akkor az utasokat ejtőernyővel lökik ki a gépből? Ezt még értem, de hogyan szállnak be?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!