Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
A szuperszonikus Concorde nyugdíjazását követően egy új repülőgépgyártó cég fejlesztett ki egy „fenntartható” repülőgépet, amely 60-80 utas egyidejű szállítására képes.
A denveri székhelyű Boom Supersonic kifejlesztette az „Overture” névre hallgató repülőt, amely „100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal” (SAF) fog működni. A repülő négy kisebb, szárnyra szerelt hajtóművet kap, hogy a súly és a hőmérséklet egyensúlyban maradjon. A könnyű, mégis robusztus légvázhoz szénkompozit anyagokat is használnak majd.
A vállalat már szerződést kötött az amerikai légierővel és két légitársasággal – a United Airlines 15 repülőgépet vásárolna, amint teljesülnek a biztonsági követelmények, valamint opciót kapott további 35 repülőgép megvásárlására. A Japan Airlines szintén előrendelt 20 darabot, de már a japán kormány is érdeklődik a repülőgép iránt.
A SAF különböző típusú hulladéktermékeket használ, például
– csak (állítólag) kisebb szén-dioxid-kibocsátással.
„A környezeti teljesítményt az Overture minden aspektusában figyelembe vesszük, a tervezéstől és a gyártástól kezdve a repülésen át az életciklus végi újrahasznosításig” – olvasható a Boom honlapján. „A mérnöki csapat a körforgást helyezi előtérbe a használt szerszámok, az alkatrészek műhelyben történő újrahasznosításával és a hozzáadott gyártási technikák kihasználásával, amelyek kevesebb gyártási hulladékot és könnyebb, üzemanyag-hatékonyabb termékeket eredményeznek”.
Ahogy a NY Post megjegyzi, a repülőgép sokkal gyorsabban ér el különböző célállomásokra, mint a hagyományos utasszállító repülőgépek. A New York-London távot a gép a jelenlegi 7 óra helyett 3,5 óra alatt képes megtenni.
„Az utánégetők nélkül és a zúgásmentes hajtóművek hatására az Overture csendesebb élményt jelent mind az utasok, mind a repülőtéri közösségek számára” – olvasható a Boom honlapján, amely megjegyzi, hogy a repülőgépek hangsebesség túllépésekor keletkező jellegzetes hangrobbanás az óceán felett történik majd, hogy ne zavarja a földön tartózkodókat.