Hatalmas siker lett. Ennek a rendszernek az a nagy előnye, hogy mi itt, Pest-megyében adjuk fel a küldeményeinket egy terminálon, amely vasúton jut el a Ruhr-vidékre. Nekünk csak a végpontokon kell szolgáltatnunk, és a teljes távnál egy lényegesen rövidebb szakaszon kell közúton célba juttatnunk a pótkocsit. Ennek két nagy előnye is van: egyrészt az út zömében nincs szükség sofőrre és drága üzemanyagra. Emiatt egyébként a kibocsájtásunk is jóval alacsonyabb, mint versenytársainké.
Átlagosan hetven-hetvenöt százalékkal mérsékeljük a károsanyag-emissziót azzal, hogy a vasútra tereljük át a fuvarokat.
Egy angliai desztináció esetében ez inkább hatvan-hatvanöt százalék, de ha a Benelux államokban van az úticél, jóval közelebb a német terminálhoz, akkor akár kilencven százalékot is megspórolunk a tisztán közúti fuvarozással szemben. Ez annyira bevált, hogy további hatvan darab megerősített alvázú pótkocsit szereztünk be. A pandémiás évek is azt mutatták, hogy ezzel sikerült a jövőbe fektetnünk. Amikor a lezárások alatt a közúton fuvarozók kamionjai napokig vesztegeltek a határon, a mi szállítmányaink folyamatosan tudtak haladni, ráadásul lehetővé tették a kontaktusok minimalizálását is, amire hirtelen megnőtt az igény. Ennek köszönhetően noha a járványhelyzet miatt minden leállt egy időre, nekünk csak harminc százalékos veszteséget kellett elszenvednünk, szemben például a 2008-as válsággal, amikor negyven-negyvenöt százalékkal esett vissza a forgalmunk.
De ha ekkora siker Önöknek az intermodális szállítás, akkor miért nem működött azoknak, akik korábban próbálkoztak?
Ők nem akkor kezdtek bele, amikor én. A kilencvenes, kétezres években Magyarországon nagyon olcsó volt a munkaerő, és nem volt hiány emberből, teljesen más volt a gazdaság szerkezete is. Akkoriban a vasút egyszerűen nem volt képes valódi alternatívát nyújtani.