Ez nem egy párkapcsolat, így nem igazán tudom hova tenni ezt a megközelítést. A funkcionális együttműködés tekintetében pedig – mint ahogyan arra fentebb a konkrét ügyek kapcsán már utaltam – semmilyen változás nem állt be. Mint a Közbeszerzési Hatóság elnöke, egyébként azt vallom, hogy személyeskedés helyett inkább az előttünk álló feladatokra, a munkára kell koncentrálni, és a konstruktív párbeszédre kell törekedni, minket ez vezérel. Éppen ezért ezzel az interjúval a magam részéről lezártnak tekintem ezt az ügyet.
A Közbeszerzési Hatóság által a szabadeuropa.hu-nak írt válaszában több olyan ügyet is felsoroltak, amely során a Transparency International bejelentést tett a Hatósághoz, és a Hatóság annak eredményeként jogorvoslati eljárást indított, de erről a tényről, illetve az eljárás eredményéről már nem számoltak be. Mik voltak ezek?
Az egyik ilyen például a budafok-tétényi útépítés volt, melynek kivizsgálása során a Hatóság – tekintettel arra, hogy nem lehetett egyértelmű megállapítást tenni a beszerzések jogszerűsége tekintetében, a TI kérésének megfelelően – megindította a jogorvoslati eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt, melynek eredményeként a Közbeszerzési Döntőbizottság a jogsértést megállapította. Az Ajánlatkérő azonban a bírósághoz fordult, ahol neki adtak igazat a TI-vel, a Közbeszerzési Hatósággal, valamint a Döntőbizottsággal szemben. Vagyis egy platformon volt a 3 szervezet, közösen vesztették el az ügyet a bíróság előtt.
A Szegedi Tudományegyetem takarítással kapcsolatos közbeszerzése miatt is érkezett bejelentés a TI-től. A Hatóság kivizsgálta a beadványt, és jogorvoslatot kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt, amely meg is állapította a jogsértést, és bírságot szabott ki. Bár a beadványt közzétette a Transparency International, de az ügyben született ítéletről nem számolt be a saját felületein, ezzel azt a látszatot keltve, hogy a Közbeszerzési Hatóság válasz nélkül hagyta, és nem is járt el az ügyben.