A Facebook megalapítása óta soha nem termelt veszteséget, ezért valóban
történelminek nevezhető a Meta éves jelentésében szereplő pénzügyi hanyatlás.
Az idei második negyedéves adatok szerint a platform 1 százalékos bevételcsökkenést produkált, ami talán nem hangzik soknak, de a majdnem 29 milliárdos hiány a presztízs szempontjából is jelentős. Ráadásul az egész Metát tekintve már nagyobb a gond: a vállalat nyeresége 36 százalékot zuhant, ami némi aggodalomra adhat okot a befektetők körében.
Az okok között első helyen a TikTok erősödése áll, amely népszerűsége és gyorsasága okán a legnagyobb konkurenciájává vált a hozzá képest ormótlanul elhízott Facebooknak.
Nem sokat segít a globális gazdasági válság sem, amelybe a hirdetési piac foga is rendesen belesajdult: a reklámköltségek csökkenéséből világosan látszik, hogy a hirdetők megrántották a gyeplőt a költekezési versenyben. A bevételcsökkenésben szerepet játszhat az Apple legújabb húzása is, amely nem teszi lehetővé a Facebooknak, hogy alapértelmezett állapotban követhesse nyomon az iPhone-okon az aktivitásukat.