Taxik, teherautók, konténerszállítók
Különösen igaz ez a taxis szegmensre, ahol népszerűek voltak az európai szedánok, viszont a kínai gyártóknak erre nincs alternatívájuk, így a taxiflották körében a kereslet összességében csökkent.
A haszongépjárművek esetében jobb a helyzet. Az Autostat elemző ügynökség szerint a kínai teherautók értékesítése 2022 márciusától májusig 44 százalékkal nőtt az első két hónaphoz képest. Mindazonáltal a nyerges vontatók szegmensében a „nagy európai hetes” (Volvo, Scania, MAN, Mercedes-Benz, DAF, Iveco, Renault) technikáját csak részben tudják felváltani a kínai márkák.
Az orosz vállalatoknak a konténerszállítások szegmensében is keletre kell orientálódniuk. A nemzetközi konténerszállítók Oroszországból valói távozása miatt hiány van konténerekből, egyes becslések szerint 70-300 ezer darab. Az orosz piac számos szereplője ma már közvetlenül a kínai gyártóktól vásárol konténereket, akik képesek nagy mennyiségben és rövid idő alatt legyártani azokat, ezt a folyamatot a dollár árfolyama is segíti.
A kínai gépek térnyerésére különböző becslések léteznek. Az Europlan szerint