A közel-keleti felhasználókat „megkímélik” a szivárványos logótól
Júniusban több vállalat is megváltoztatja logóját a Pride hónap alkalmából. Amely – elmondásuk szerint – a sikerek elismerésére, az emberek védelmére és az LMBTQ+ közösségről való felvilágosításra szolgál.
Idén júniusban sem volt ez másképp: olyan vállalatok, mint a BP, a BMW, a Visa és még sokan mások is Pride-zászlót adtak a logójukhoz vagy a borítóképükhöz. Az emberek azonban észrevették, hogy a közel-keleti közösségi média fiókkal rendelkező vállalatoknál nem történt meg ugyanez a változás.
Egy Twitter-felhasználó, Alana Mastrangelo egy olyan fotót tett közzé, amelyen az amerikai és a közel-keleti logókat hasonlította össze:
Ezt a trendet olyan vállalatok is követték, mint a Bethesda és a Mercedes Benz.
Nem meglepő, hogy sok közel-keleti székhelyű fiók nem élt a Pride hónap megünneplésének lehetőségével. A Közel-Keletet alkotó országok közel fele betiltotta a homoszexualitást az iszlám erős kulturális és vallási befolyása miatt.
Egyiptom, Kuvait, Irán, Irak, Libanon, Omán, Katar, Szaúd-Arábia, Szíria, az Egyesült Arab Emírségek és a palesztinai Gázai övezetben
illegálisnak nyilvánították a homoszexualitást.
Már a filmeket is cenzúrázza a kormány
Áprilisban a szaúd-arábiai filmfelügyelet arra kérte a Disney-t, hogy vágjon ki egy jelenetet a Doctor Strange 2-ből, mert a filmben egy meleg karakterre utaltak.
A Makronóm korábban azt is megírta, hogy bár a Disney korábban erős cenzúrát alkalmazott, jelenleg Pride-os holmikat árusít a gyerekek körében is népszerű vállalat.
A támogatók azonban nem voltak elragadtatva a szivárványos kütyüktől – szerintük
a Disney úgy próbál progresszívnek tűnni, hogy közben figyelmen kívül hagyja, korábban ő is cenzúrát alkalmazott a médiában.
A június hónapban a Pride-ot ünneplő cégeket kritika is éri a támogatók egy részétől, szerintük csak a marketing miatt kedveskednek az LMBTQ+ közösségnek.