Az orosz energia- és tengerhajózási ágazatot sújtó szankciók arra kényszerítették az európai nyersolajvásárlókat, hogy más piacokról vásárolják meg a nyersolajimportot. Az Egyesült Államok 2021-ben napi 672 000 hordó orosz nyersolajat és finomított terméket importált, amelynek 30%-a, azaz 199 000 hordó/nap nyersolaj volt, míg 473 000 hordó/nap finomított termék.
A kőolaj iránti kereslet „nagymértékben” visszaesett 2020-ban, ami a tartályhajók keresletét is csökkentette a charterpiacon. Most, mivel a globális piacok fokozatosan visszatértek a normál kerékvágásba a következő negyedévekben, az olaj iránti kereslet is javult. A javulás üteme azonban sokkal lassabb volt, mint amit eredetileg vártak.
Az Ukrajnával vívott orosz háború és a globális olaj- és gázpiacokkal játszadozó nyugati szankciók jelenlegi körülményei között nem meglepő, hogy a tartályhajók részvényei jócskán felülmúlták a szélesebb piacot.
A nyersolajszállító tartályhajók részvényei közül a Kinder Morgan 22,1 százalékot erősödött az év végéig; A Tsakos Energy Navigation 40,2 százalékot, a Frontline 34,6 százalékot, a Teekay Tankers 79,7 százalékot, az Euronav 47,7 százalékot.
Virágzik az európai tankhajópiac is