Oroszország jelenleg csak két AvtoVAZ (Granta és Niva modell), valamint UAZ modellsor tud gyártani. Csupán a kínai Haval és Chery nem állította még le az autók gyártását és importját Oroszországba.
Az egyes autógyártók meg sem nevezték az újrakezdés dátumát, a Renault, az AvtoVAZ és a HMMR (Hyundai és Kia gyártója) azt remélik, hogy hamarosan újra munkába állhatnak. A még működő vállalkozások is bármelyik pillanatban leállhatnak, munka folytatása erősen függ az alkatrészkészlettől. Például az AvtoVAZ bejelentette, hogy csak két gyártósoron dolgozik.
A piacot érintő fő problémák között a Kommerszant forrásai a logisztikai nehézségeket, az árfolyam-ingadozást, a devizabevételek kötelező értékesítéséről szóló törvényt, a szankciók korlátozását és az ukrajnai hadműveleteket emelik ki. Mindenesetre nagy a bizonytalanság abban, hogy a szankciók mennyire fogják érinteni az autókhoz szükséges alkatrészeket. Az autógyártók reménykednek, hogy nem, de a TSMC, a világ legnagyobb félvezető-szállítója már bejelentette, hogy eleget tesz a szankcióknak.
Az elmúlt években az orosz autópiac továbbra is az egyik legnagyobb volt Európában.
2020 óta az orosz autópiac nagyon nyereséges, és még most is az marad, miután sok szereplő felülvizsgálta árlistáját, figyelembe véve a rubel leértékelődését. Az elemzői várakozások szerint most a piaci kapacitás az emelkedő autóárak és a háztartások bevételeinek növekedésének elmaradása mellett mintegy felére csökkenhet, de még így is vonzó marad a globális szereplők számára, amennyiben lehetőségük lesz maradni. A logisztika helyreállítása után legalább az ázsiai márkák megtartják üzletüket Oroszországban.