A The Fashion Law szerint a luxustermékeket árusító vállalatok nem csak az infláció ellensúlyozása érdekében növelik az árakait – ez a gyakorlat a cég pozicionálásában is fontos szerepet játszik. Ez lényegében azt jelenti, hogy az inflációnál is nagyobb ütemben emelnek egyes luxusmárkák.
Minél ritkább és nehezebben elérhető ugyanis egy termék, annál értékesebbnek számít – a vásárlók képesek a bolti árnál többet is fizetni egy-egy különleges darabért. Így aztán a luxuscégek mesterségesen igyekeznek hiányszerű helyzetet előállítani, tudva egyébként azt is, hogy a lezárások alatt a leggazdagabb csoportok vagyona tovább nőtt és sosem látott vásárlóerő zúdul a piacra, ezt pedig igyekeznek kirázni a leggazdagabbak zsebéből.
A Chanel francia divatház esetében is tartósan emelkednek az árak – a TFL szerint a francia vállalat a fő versenytárs, a Hermès modelljét és árszínvonalát szeretné megközelíteni.
Az alábbi ábrán látható az egyes Chanel termékek 2019-es és a jelenlegi értéke, és a kettő közötti különbség százalékban kifejezve.