Arra a kérdésre, hogy mi okozhatta ezen alapvető változást a szakértő egyrészt az Egyesült Államok és Kína közötti rivalizálást tekinti katalizátorként. „Nagyon látványos, hogy a világ most olyan régiókra osztja magát, amelyek Kínához és az Egyesült Államokhoz igazodnak. Mindketten a technológiát használják arra, hogy valamilyen formában blokkolják egymást”, emeli ki Prakash.
De ezen túlmenően a világjárvány is egy rendkívül fontos tényező volt, hiszen ráébresztette az országokat az önellátás és a lokalizáció fontosságára, ezt a gondolatot pedig most a technológiára is alkalmazzák, teszi hozzá.
Prakash Indiát egy különleges esetnek véli, ugyanis az ázsiai gigász egy nyílt adatpiac létrehozásáról ábrándozik. Ezt azért javasolták, mert az ország nem akarja, hogy ezen a területen a külföldi cégek domináljanak, ezért is
köteleznék a Google-t, a Facebook-ot vagy az Alibaba-t, hogy adataikat osszák meg a helyi indiai cégekkel.
Ráadásul India agresszívan lokalizálja a kínálatot az e-kereskedelemben is, ahogyan megpróbálta leállitani a fogyasztói drónok külföldi uralmát a belföldi piacon, teszi hozzá a szakértő. Ezekkel India egy forgatókönyvet készít más országok számára, amelyek szeretnék, hogy a globalizált technológia ne járjon negatív következményekkel.