Orbánt követnék a németek és a franciák – ki akarnak mászni a slamasztikából
Már a The Wall Street Journal is elismeri: teljesen más képet mutat a közbiztonság állapota Közép-Európában.
Csehországban a Mladá Boleslav-i székhelyű autógyártó, a Škoda Auto a koronavírus-járvány miatt kapacitásának csak 75-80 százalékán tudja kihasználni. Napi szinten körülbelül 800 alkalmazottja hiányzik.
A gyár egyik vezetője szerint,
Ezenkívül a dolgozók nem az előírásnak megfelelően tartják be a higiéniai szüneteket, egy műszakban háromszor 20 perces szünetre jogosultak.
"Ha mindezt összeadjuk, jelenleg 20-25 százalékkal kevesebb kapacitással bírunk. Gyorsíthatnánk, ha minden alkalmazottunk jelen lenne" - mondta a gyár vezetője, hozzátéve, hogy
Az már korábban kitudódott, hogy a Škoda helyzetét a félvezetők hiánya is bonyolítja. A múlt heten Thomas Schäfer, a Škoda vezére elmondta, hogy a félvezetőhiány nélkül, idén rekorderedményt ért volna el a Škoda Auto, a gyártókapacitások a megrendelésekkel le vannak foglalva. A cég az alkatrészhiány miatt az idei év végéig mintegy 250 ezer autóval kevesebb autó legyártására számít. Tavaly a Škoda Auto több mint egymillió autót szállított ki világszerte. Mindenesetre pénzügyileg nem fog rossz évet zárni, hiszen az idei első háromnegyedévben megduplázódott az üzemi eredménye 900 millió cseh koronára a tavalyi 469 millió euróról.
A Škoda Auto a csehországi három gyárán kívül Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyárt elsősorban konszernen belüli együttműködések révén, valamint Ukrajnában és Kazahsztánban, helyi partnerekkel együttműködve. A világ több mint száz országának piacán aktív. Azt is tervezik, hogy 2030-ban a Škoda Auto modelljeinek legalább a fele elektromos autó lesz. Jelenleg egy teljesen elektromos modellje van a SUV Enyaq iV, ezt még 2030-ig további kettővel bővítené.