A gyár egyik vezetője szerint,
a sok hiányzó munkás miatt a termelésben nem lehet fenntartani a normális munkatempót, a gyártósorok lelassulnak.
Ezenkívül a dolgozók nem az előírásnak megfelelően tartják be a higiéniai szüneteket, egy műszakban háromszor 20 perces szünetre jogosultak.
"Ha mindezt összeadjuk, jelenleg 20-25 százalékkal kevesebb kapacitással bírunk. Gyorsíthatnánk, ha minden alkalmazottunk jelen lenne" - mondta a gyár vezetője, hozzátéve, hogy
a munkavállalók Covid-19 elleni beoltottsága körülbelül 70 százalékos.
Az már korábban kitudódott, hogy a Škoda helyzetét a félvezetők hiánya is bonyolítja. A múlt heten Thomas Schäfer, a Škoda vezére elmondta, hogy a félvezetőhiány nélkül, idén rekorderedményt ért volna el a Škoda Auto, a gyártókapacitások a megrendelésekkel le vannak foglalva. A cég az alkatrészhiány miatt az idei év végéig mintegy 250 ezer autóval kevesebb autó legyártására számít. Tavaly a Škoda Auto több mint egymillió autót szállított ki világszerte. Mindenesetre pénzügyileg nem fog rossz évet zárni, hiszen az idei első háromnegyedévben megduplázódott az üzemi eredménye 900 millió cseh koronára a tavalyi 469 millió euróról.
A Škoda Auto a csehországi három gyárán kívül Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyárt elsősorban konszernen belüli együttműködések révén, valamint Ukrajnában és Kazahsztánban, helyi partnerekkel együttműködve. A világ több mint száz országának piacán aktív. Azt is tervezik, hogy 2030-ban a Škoda Auto modelljeinek legalább a fele elektromos autó lesz. Jelenleg egy teljesen elektromos modellje van a SUV Enyaq iV, ezt még 2030-ig további kettővel bővítené.