A munkával jól haladunk, hiszen pár hónapja már 40 elektromos Mercedes-Benz eCitarót adtunk át a Volánbusznak, ezek jövőre a dél-budai agglomeráció járműparkjába kerülnek – tette hozzá az államtitkár. Steiner Attila kiemelte: a Programnak köszönhetően a dízel meghajtású típusok kibocsátotta szén-dioxidhoz képest legalább 8000 tonnával kevesebb jut a levegőbe évente, ez 115-120 ezer kifejlett lombos fa éves szén-dioxid-megkötésének felel meg. A közszolgáltatónak pedig 400 millió forinttal kevesebbe kerül majd az üzemanyag.
A Volánbusszal kötött megállapodás értelmében a fővárosi agglomeráción túl hat megyeszékhelyre jutnak el az elektromos autóbuszok, de itt nem álltunk meg: további szolgáltatókkal is kötöttünk támogatási szerződéseket, amelyek értelmében még 27 jármű járul majd hozzá a hazai zöld fordulathoz. Miskolcon 10, Pécsett 8, Veszprémben 5 elektromos autóbusz és a töltőinfrastruktúra, Szegeden pedig 4 önjáró trolibusz beszerzésére nyílik lehetőség 2022-ben. Ez így összesen 127 zöld járművet jelent a magyarországi tömegközlekedésben a HUMDA Zöld Busz Programnak köszönhetően. A teljes projekt értéke 24,59 milliárd forint, melyből a pályázó tömegközlekedési szolgáltatók 18,37 milliárd forint támogatást kapnak. Ügynökségünk életében egyébként is egyre nagyobb hangsúlyt kap a multimobilitás hosszú távon. A kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság kiemelten fontos a cég számára, ezért került bele a nevébe is a zöld mobilitás fejlesztése – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A közösségi közlekedés, így
az autóbuszos közlekedés választása egy könnyen, bárki által megtehető lépés a környezetvédelem és fenntartható jövő útján.
A Volánbusznál szolgáltatásainkat és járműparkunkat folyamatosan fejlesztjük a kényelmes és környezetkímélő személyszállítási szolgáltatások biztosítása érdekében, azonban a környezetterhelés radikális csökkentésének irányába a már üzemelő 40 és a jövőre érkező 60 elektromos meghajtású autóbusz üzembe állításával indulunk el. A jövőt egyértelműen a zöld hajtásláncok jelentik, igaz még számos fejlesztésre van szükség. A technológiai korlátokat figyelembe véve azonban már most is hatékonyan alkalmazhatóak jól használhatóak az elektromos buszok, elsősorban a helyi közösségi közlekedésben. Jelenleg átlagosan napi 150-180 kilométer az elektromos járműveink hatótávolsága, így olyan helyeken állnak forgalomba, ahol a menetrend ezt lehetővé teszi. A Volánbusz csaknem 6300 autóbuszával és több mint 18 ezer munkavállalójával a hazai közúti közösségi közlekedés meghatározó szereplője, és országonkénti összehasonlításban a legnagyobb járműparkkal rendelkező európai autóbuszos szolgáltató. Munkanapokon a reggeli csúcsidőben több mint 4 ezer helyközi busszal közel félmillió utast szállítunk, éves szinten pedig csaknem 670 millióan utaznak velünk összesen 455 millió kilométeren – mondta dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.