Semmi boszorkányság, nyilvánosak lesznek a rendhagyó összetevők
Az eddigi előkészítő munka egy nagyon hosszú folyamat volt Maxwell szerint, hiszen a molekuláris összetevők meghatározásán és az új lehetséges alapanyagok felkutatásán túl szükség volt a szabadalmak bejegyzésére, a gyártóüzem kiépítésére és a termékek piaci bevezetésének megtervezésére. A vállalat jelenleg a csomagolások tervezésén dolgozik, melyek a vizuális élményen kívül mindenképp mutatni fogják a fogyasztók számára érthető módon a termékek különleges összetevőit és gyártási technológiáját. A Voyage Foods különös gondot fordít a mogyoróvaj csomagolásán közvetített üzenetre, hiszen hangsúlyozni szeretnék, hogy maximálisan biztonságos a termék a súlyos allergiában szenvedők számára is.
Jövőre érkezik majd csak a molekuláris csokoládé
A tervek szerint a mogyoróvaj lesz az első termék, amelyet piacra dobnak, de kezdetben csak bizonyos kiválasztott kiskereskedőknél és vendéglátóhelyeken lesz elérhető az újdonság, majd novemberben közvetlenül a fogyasztók számára is elérhetővé teszik azt. A kakaóbab nélküli csokoládé várhatóan 2022 első negyedévében kerül a piacra, hasonlóan a kávéhoz, amelyet kész ital formájában, vagy folyékony koncentrátumként árusítanak majd.
Mindeközben Maxwell arra számít, hogy a közeljövőben megkezdődhetnek a tárgyalások a Voyage összetevőinek felhasználásában érdekelt vállalatokkal. A szabadalmi jogok bejegyzéséig ugyanis teljes titoktartás övezte az innovációt, így nem volt lehetőség előzetes tárgyalásokra. Különösen, mivel más cégek is dolgoznak már hasonló projektek megvalósításán.
Hamarosan számíthatunk a termékkínálat bővülésére
A tulajdonos azt is elárulta, hogy a cég tovább fog dolgozni más élelemiszerek újrateremtésén. Bár Maxwell a tervekkel kapcsolatban nem volt hajlandó konkrétumokat elárulni, de annyit elmondott, hogy
a további termékeket az éghajlatra és az egészségre gyakorolt hatásuk, illetve a hozzáférhetőségük alapján fogják kiválasztani.
A Food Dive írásából az is kiderül, hogy a termékek kutatás-fejlesztésére fordított idő folyamatosan és jelentősen csökken. Míg a csokoládétermék kifejlesztése körülbelül három évig tartott, addig a kávé és a mogyoróvaj esetében kevesebb, mint egy évre volt csak szükség. Maxwell szerint a csokoládé, mivel az első termék volt, rengeteg tapasztalatot adott a cég szakembereinek, amit a további termékeknél is tudnak hasznosítani. Most már csak az a kérdés, hogyan fogadják az újdonságokat a fogyasztók és mennyire idegenkednek majd a kakaó nélküli csokoládétól, írja a fooddive.com cikke.
(fotó: Unsplash/Daniel Fazio)