A miniszter szerint a közlekedésen kívül az acélgyártás környezetterhelése is jelentős, ezért – ahhoz, hogy a magyar acélipar megőrizze versenyképességét – fontosak a zöld megoldások ebben az iparágban is.
Az EU hidrogén-stratégiája
A Makronóm egy korábbi cikke szerint az EU pozitívan tekint a hidrogénre, elsősorban arra, amelynek előállításához megújuló energiaforrásokat használnak. „Az a stratégiai terv, hogy 2020 és 2024 között 6GW teljesítményű elektrolizátort helyeznének üzembe, amely egymillió tonna hidrogént állítana elő, természetesen megújuló energiaforrásokból. Egyben megkezdődne a hidrogén felhasználása a vegyiparban, és más területeken, akár a közlekedésben. 2025 és 2030 között a hidrogén már az energetikai rendszer részévé válna, ez elektrolizátorok teljesítményét 40 GW-ra emelnék, amely 10 millió tonna hidrogént tudna előállítani. A harmadik fázisban, 2050-re a hidrogén már elterjedne EU-szerte, a nehezen vagy csak nagyon költségesen CO2-mentesíthető ágazatokban is” – írja Matus Tibor vendégszerzőnk.
Borítókép: MTI/EPA/David Hecker