A 36 hónapos program az iparágon belüli növekedés érdekében összekapcsolja a technológiát a kreativitással, ezzel új üzleti lehetőségeket teremtve, valamint a termékek és szolgáltatások értékesítését és exportálását felgyorsítva. A résztvevők elvégeznek egy célzott digitális képzést a program keretein belül, mely a vállalkozásukhoz kapcsolódó kulcsfontosságú technológiai tudást biztosítja számukra, így modern, fejlett résztvevői lehetnek a piacnak.
Kapaszkodó lehet a jamaicai gazdaságnak a kreatív ipar fejlesztése
A kezdeményezés mögé több nagyvállalat is beállt, mint például az Inter-Development Bank (IDB), a Development Bank of Jamaica (DBJ) és a Tourist Enhancement Fund (TEF), akik összesen 196 millió dollárt biztosítottak a résztvevők számára.
Jamaica mai napig nagy adóssággal, munkanélküliséggel, szegénységgel és bűnözéssel küzd, a gazdaság pedig főként az idegenforgalomra támaszkodik, azonban a járványhelyzet ezt is megroppantotta. Éppen ezért vezették be ezt a kulturális gazdasági programot, mert valós potenciált látnak a kreatív iparban
– mondta a Kingston Creative ügyvezető igazgatója, Andrea Dempster Chung a program indítás során.
Latin-Amerikában és a Karib-térségben a kreatív ipar körülbelül 124 milliárd dollár értékben van jelen és 1,9 millió munkahelyet biztosít, mely a globális 2,3 billió dolláros értékhez és a 30 millió munkahelyhez viszonyítva egész jó arány.
A programon keresztül azt szeretném látni, hogy hogyan növelhetjük a kapacitásokat azzal, hogy a kreatív szellemiséget összekapcsoljuk a technológiával. Így új piacokra lehet terjeszkedni, növelni lehetne a bevételt és jelentős gazdasági hatást is el lehetne érni. Ez egy nagy lehetőség, és a sikeres összehangolás után úgy gondolom, hogy soha nem látott eredményeknek lehetünk majd tanúi
– mondta Dmitri Dawkins, a Graft Ventures vezérigazgatója.
Látványos növekedés Magyarországon is
Hazánkban a GDP körülbelül 2-3 százalékát adják a kreatív iparhoz köthető vállalkozások, azonban dinamikus növekedés jellemzi a szektort, ugyanis az elmúlt 10 évben megduplázódtak mind a kreatív ipari szereplők, mind a hozzáadott értékek is. A szektor további fejlődését a tavaly ősszel kiírt Kreatívipari Stratégia fogja elősegíteni, mely a következő 10 év támpontjait foglalja magába.
A cikk szerzője Blősz Dalma
(Borítókép: Unsplash/Kelly Sikkema)