A helyi neobankok közül kiemelkedik a brazil Nubank, amely több, mint 40 millió klienssel rendelkezik, közelgő tőzsdei bevezetésük folyamán pedig a hírek szerint 55 milliárd dolláros értékelésre tennének szert. A Nubank hatékonyan szolgálja ki digitális banki megoldásokkal az ezekhez korábban hozzáférni képtelen lakosságot. Jól érzékelteti a régiós terjeszkedés viszonylagos könnyedségét, hogy a Nubank Mexikóba és Kolumbiába is elviszi szolgáltatását, a kezdeti jelek alapján pedig ott is a brazíliai piacon tapasztalthoz hasonló sikerekre kell számítani – derül ki a podcastból.
A Nubank ráadásul az inkumbensekkel való összevetést is szépen állja, a jelentősen alacsonyabb betétek és folyósított hitelek ellenére a neobank értéke már megközelíti – egyes esetekben felül is múlja – a kontinens meghatározó, hagyományos pénzintézetei által birtokolt vállalatértéket.
Szintén feltűnő, hogy mennyivel hatékonyabbak a Nubank munkavállalói, hiszen náluk minden alkalmazottra 10 ezer kliens jut, ugyanez a mutató az inkumbensek esetén 500 és 1000 ügyfél között mozog.
A tízszeres szorzó ellenére is jelentősen nagyobb elégedettséget mutatnak a Nubank ügyfelei, vagyis munkavállalóik a digitális banki modellből fakadóan több, mint tízszer olyan hatékonyak, mint a hagyományos pénzintézetek alkalmazottai.