A Nomura nem az egyetlen japán cég, amelyik a dohányzás visszaszorításával lépett fel a dolgozói körében: az Aeon kiskereskedelmi vállalat és a Dydo Drinco italgyártó is hasonló lépéseket tett. A Calbee snackgyártó 2018-ban betiltotta a dohányzást munkaidőben, a következő évben pedig az Ajinomoto Co. élelmiszergyártó cég hasonló politikát vezetett be, amely a távmunkásokra és az irodai alkalmazottakra is vonatkozik.
A korlátozó intézkedésekre azért is van szükség, mert a japán Nemzeti Rákközpont márciusi felméréséből kiderült, hogy tízből mintegy két dohányos azt állította, hogy a cigarettafogyasztásuk megnőtt, miközben otthonról dolgoztak.
A helyzet azonban világviszonylatban is aggasztó; egy májusban végzett kutatás szerint a dohányzás aránya világszerte minden idők legmagasabb szintjét érte el, 1,1 milliárd ember rabja a dohánynak.
A kutatók megállapították, hogy 1990 óta az arányok valójában csökkentek, de a népesség növekedése miatt a dohányosok száma 10 százalékkal nőtt.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint a dohányosok száma világszerte 1,3 milliárdra tehető, de az arány végre csökkenő tendenciát mutat.