Orbánt követnék a németek és a franciák – ki akarnak mászni a slamasztikából
Már a The Wall Street Journal is elismeri: teljesen más képet mutat a közbiztonság állapota Közép-Európában.
Az idei első fél évben 663 ezer személyautót gyártottak Csehországban 31,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de 11,2 százalékkal kevesebb, mint a koronavírus-járvány előtt, 2019 első felében – közölte csütörtökön a cseh autóipari szövetség.
A magas növekedés hátterében az áll, hogy tavaly a járvány miatt hónapokig nagyon alacsony volt a gépkocsigyártás és az eladás is.
A termelés további növekedését jelenleg elsősorban a chipek hiánya akadályozza. A cseh autóipari menedzserek szerint a probléma legalább az év végéig elhúzódik. Komoly hiány van azonban más alkatrészekből és munkaerőből is.
– mutatott rá Zdenek Petzl, a szövetség ügyvezető igazgatója.
Úgy vélte, hogy a járvány következtében kialakult problémák továbbra is befolyásolják a cseh autóipart, és az új kocsik iránti kereslet is alatta marad a válság előttinek.
„Az Európai Unió országaiban, a cseh személygépkocsik legfőbb piacán a kereslet mintegy 20 százalékkal alacsonyabb, mint a válság előtt 2019-ben volt” – jelentette ki Zdenek Petzl.
Csehországban három nagy személygépkocsigyár működik, közülük német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto a legnagyobb. A Skoda éves termelése 2019-ben túllépte az egymillió autót.
(MTI, fotó: MTI/PAP/Jakub Kaczmarczyk)