Felpezsdült a légiipar
Bár az ES-19-es első repüléséig valószínűleg még pár évet várnunk kell, máris több jelentős légiipari cég érdeklődését felkeltette. A vállalat július közepén jelentette be, hogy lezárja az A-széria finanszírozási kampányát, melyben beruházóként jelentkezett be a Breakthrough Energy Ventures, a Mesa Airlines és a United Airlines. Mindkét utóbbi cég vállalta, hogy 100-100 elektromos repülőt vásárol majd kereskedelmi célokra.
A United Airlines részéről egyébként nem ez az egyetlen érdekes lépés mostanában a repülésben alkalmazott alternatív megoldásokat illetően. Rendszeresen teszteli menetrendszerinti járatokon a bioüzemanyagokat, milliárd dolláros beruházásokat hajtott végre az Archer légi taxikat gyártó startupba, és elkötelezte magát akár 50 szuperszonikus repülőgép vásárlására a Boomtól. Ezek a lépések valószínűleg mind azért valósultak meg, mert a United Airlines arra törekszik, hogy 2050-re 100 százalékkal csökkentse az üvegházhatásúgáz-kibocsátását, anélkül, hogy hagyományos szén-dioxid semlegesítési módokat alkalmazna.
Legkorábban 2026-ban utazhatunk
Michael Leskinen, az Egyesült Államok vállalatfejlesztési és befektetői kapcsolatokért felelős alelnöke azt mondta,