A társadalmak berendezkedtek az otthoni életre, ezzel csökkentve a személyes kontaktálást, így pedig megváltoztak a fogyasztói igények is. Ez pedig a borok csomagolásán is észrevehető, megjelentek a nagyobb dobozos és kannás kiszerelések. Az elemzés szerint hiába nyitnak meg a közösségi helyek, a nagyobb kiszerelések maradnak, amelyek jellemzően főleg a fiatalabb fogyasztókat célozzák meg.
Alacsony vagy nulla alkoholtartalom
Bár az italpiacon óriási igény mutatkozik az alkoholmentes termékek iránt, a borok ebben a tekintetben erős lemaradásban vannak. Ennek oka valószínűleg a társadalom negatív megítélése, mivel sokkal kevésbé elfogadott cikknek számít, mint az alkoholmentes sör, illetve az ízélmény is problémás kérdés. Mindeközben a sörpiac legnagyobb nyertese ez a verzió. Tavaly nyáron 58 százalékos eladási növekedést mutatott az alkoholmentes sörök tekintetében. Ha sikerül gazdaságos előállítási technikát alkotni és az íz kérdést orvosolni az várhatóan jó hatást gyakorolna az alkoholmentes borok piacára is.
Helyben vásárlás
Nem lehet elmenni az elmúlt éveket jellemző trendek mellett, melyek befolyásolták az angol borok keresletét. Ezek segítették a helyi termelők felfelé ívelő eladási rátáit. Ilyen irányok voltak az új Brexit-környezet, a falusi turizmus iránt megnövekedett igény vagy az éghajlatváltozás. Jelenleg 502 kereskedelmi szőlő ültetvény működik, és csak az elmúlt évben 80 új termelő indult el, melyek évente 5,5 millió palackot gyártanak. Az ár mindig is problémát jelentett a helyi adottságok miatt, de az új Brexit-környezet, melynek általános törekvése a mennyiség helyett minőség célkitűzés, a környezettudatosabb helyi termékek fogyasztásának szemlélete, mind megágyaz az angol borok ígéretes jövőjének.