A rendszer úgy lett tervezve, hogy a napközben összegyűjtött napenergiát éjszakai világításra és töltőhelyek működtetésére lehessen használni, így a kerékpárosok éjszaka is jól kivilágított úton közlekedhetnek, és elektromos kerékpárjaikat is tölthetik. Mivel a Solar Veloroute sokkal több energiát képes előállítani, mint amennyit felhasznál, így a cél az, hogy ezt a villamos energiát visszavezessék a hálózatba, melyet akár egyének, akár szervezetek is használhatnak.
Jelenleg a koncepció csak Svájcban és Dubajban került bevezetésre, de mivel egyre több város dolgozik azon, hogy a közlekedési lehetőségek minél környezetbarátabb megoldásait kínálják, hamarosan általános látvány lehet az utak mentén. A közlekedési ipar egyébként szerte a világon fokozott figyelmet fordít a fenntarthatóságra és próbálnak egyre tudatosabb lépéseket bevezetni a fejlesztések során.
A cikk szerzője Blősz Dalma.