Putyin nem tett üres ígéreteket: Washington lépésén múlik a világ sorsa
Az orosz elnöki sajtótitkár szerint Moszkva „világosan bemutatta” egy lehetséges válaszlépés körvonalait.
Rohamtempóban zajlik Moszkva tömegközlekedési infrastruktúrájának fejlesztése, mely nem csak a várost, hanem az azt körülvevő agglomerációt is érinti.
Megújuló és teljesen új vonalak várják 2023 elejétől az utazni vágyókat szerte a városban.
Növekvő város, növekvő igények
A vezetők eredeti terveihez képest várhatóan 18 hónappal korábban fejezik be a közlekedési infrastruktúra fejlesztési projektjét. Ennek célja a moszkvai régió közlekedési rendszer minőségének javítása, a moszkvai kerületek és a régió megközelíthetőségének biztosítása. Emellett szeretnék csökkenteni a városi úthálózat terhelését, biztosítani az utasok kényelmét, és integrálni a vasúti közlekedést a városi személyszállítás rendszerébe.
A beruházások között szerepel az új vonalak kialakításán kívül egyes jelzőberendezések műszaki átalakítása, új állomások építése, meglévő állomások felújítása, felüljáró és vasúti pályák rekonstrukciója, új villamosok beszerzése. Összesen 132 kilométer kötöttpálya lefektetését és 66 állomás megépítését vagy felújítását tervezik.
Új villamosok is érkeznek
Moszkva idén 109 új, alacsony padlós villamost is beszerez, melyek közül 19 három szerelvényes, míg 90 darab egykocsis jármű lesz. Az új villamosok eltérnek a korábbi modellektől, hiszen tízzel több férőhelyet és szélesebb folyosókat biztosítanak, fűtött légfüggöny akadályozza az ajtóknál a hideg beáramlását, a meleg ellen pedig erősebb és a korábbinál csendesebb légkondícionálók védenek majd. A további fejlesztések közé tartoznak a kerékpár tárolók, illetve nagyobb képernyők és érzékelők beépítése az utasok kényelme és biztonsága érdekében.
A kötöttpályás közlekedésen a fókusz
A belváros keleti oldalán a Kalanchyovskaya-Kurskaya-Nizhegorogskaya vonalszakasz rekonstrukciója lehetővé teszi majd további vonalak kialakítását, amikkel képesek lesznek megduplázni a régió kapacitását. Szintén a projekt keretében korszerűsítenek 12 állomást, és megkezdik egy emeletes vonat tesztelését is, hogy további kapacitásbővítést érjenek el.
2023-ban meg tudják nyitni a moszkvai MCD hálózatot, mely egyfajta felszíni metróként funkcionál majd. Ennek teljes hossza 84 kilométer lesz, 37 állomással és 18 csomóponttal, melyek a többi MCD, illetve metró vonalakkal jelentenek összeköttetést. Ezáltal közvetlen kapcsolat jön létre a Moszkvától délnyugatra fekvő Aprelevka és a keletre elhelyezkedő Zseleznodorozsnyi között.
Az MCD projekt célja, hogy öt olyan elővárosi vonalat hozzanak létre, amelyek összekapcsolják Moszkva központját a település körül elhelyezkedő külvárosi régiókkal. A teljes projekt lezárását és az átadást 2025-re tervezik.
A cikk szerzője Papp Helga.