Moszkva idén 109 új, alacsony padlós villamost is beszerez, melyek közül 19 három szerelvényes, míg 90 darab egykocsis jármű lesz. Az új villamosok eltérnek a korábbi modellektől, hiszen tízzel több férőhelyet és szélesebb folyosókat biztosítanak, fűtött légfüggöny akadályozza az ajtóknál a hideg beáramlását, a meleg ellen pedig erősebb és a korábbinál csendesebb légkondícionálók védenek majd. A további fejlesztések közé tartoznak a kerékpár tárolók, illetve nagyobb képernyők és érzékelők beépítése az utasok kényelme és biztonsága érdekében.
A kötöttpályás közlekedésen a fókusz
A belváros keleti oldalán a Kalanchyovskaya-Kurskaya-Nizhegorogskaya vonalszakasz rekonstrukciója lehetővé teszi majd további vonalak kialakítását, amikkel képesek lesznek megduplázni a régió kapacitását. Szintén a projekt keretében korszerűsítenek 12 állomást, és megkezdik egy emeletes vonat tesztelését is, hogy további kapacitásbővítést érjenek el.
2023-ban meg tudják nyitni a moszkvai MCD hálózatot, mely egyfajta felszíni metróként funkcionál majd. Ennek teljes hossza 84 kilométer lesz, 37 állomással és 18 csomóponttal, melyek a többi MCD, illetve metró vonalakkal jelentenek összeköttetést. Ezáltal közvetlen kapcsolat jön létre a Moszkvától délnyugatra fekvő Aprelevka és a keletre elhelyezkedő Zseleznodorozsnyi között.
Az MCD projekt célja, hogy öt olyan elővárosi vonalat hozzanak létre, amelyek összekapcsolják Moszkva központját a település körül elhelyezkedő külvárosi régiókkal. A teljes projekt lezárását és az átadást 2025-re tervezik.