Fontos bejelentés – új korszak kezdődik a személyszállításban (VIDEÓ)
Lázár János építési és közlekedési miniszter a parlamentben ismertette az előterjesztés részleteit.
A legtöbb autógyártó cég frissítéseinek értékesítését általában vezeték nélküli hálózaton keresztül, szoftverfrissítések útján teszik meg. Azt már megszokhattuk, hogy az otthoni szolgáltatásainkért, zenékért vagy filmekért havonta fizetnünk kell egy adott összeget, most azonban úgy tűnik, hogy ugyanígy kell tennünk autónknál is, ha bizonyos biztonsági funkciókkal vagy hatékonysági intézkedésekkel szeretnénk rendelkezni.
Hozzátette: „Több tucat – akár több száz – olyan szolgáltatás van már jelenleg is, melyek annak függvényében elérhetőek, hogy az egyén mennyit fizet érte havonta.”
Vegyük például a Porsche-t, aki 474 dollárért (havi 12 dollárért) központjukból, távolról bekapcsolják az úgynevezett intelligens hatótávolság-menedzsert, mely meghatározza a maximális sebességet és módosítja az autó navigációs rendszerét, hogy egy töltéssel minél messzebbre utazhassunk.
Az Audi, a BMW, a Lexus és a Mercedes is megerősítette, hogy hamarosan náluk is megjelennek ezek a távolról vezérelt szoftverfrissítések. Így tett a General Motors is, melynek nemrégiben mintegy 900.000 járműve kapta meg a Maps+ alkalmazás alapú navigációs eszköz távolról sugárzott változatát.
Michael Ramseynek, aki az autóipari vállalatok stratégiájának kidolgozásában nyújt segítséget, egyetlen egyszerű szabálya van:
A gyártóknak ezért egyelőre olyan szoftverek kialakítására kellene összpontosítaniuk, melyekkel személyre szabott szolgáltatásokat tudnak biztosítani.
A BMW néhány távolról sugárzott szolgáltatása is megfelel Ramsey kritériumainak. Például valós idejű forgalmi figyelmeztetéseket és egy rögzítésre alkalmas kamerát is kaphatunk, mely 40 másodperces videókat rögzít az autó elejéről, így felhasználhatóak egy esetleges baleset visszajátszására.
Ahogy az autóipar finomítja az értékesítés módját és új lehetőségekkel áll elő, számos olyan funkciót kaphatunk autónkba, melyek még soha nem voltak elérhetőek egyetlen járművön sem. Az ilyen funkciók nyújtotta előnyök meghaladják a lehetséges kockázatokat és jelentős bevételi forrást jelenthet a kereskedők számára. Nem mellesleg a fogyasztóknak is előnyös lehet, ha autójukat olcsóbban tudják megvenni, különféle, egyébként sosem használt funkció nélkül és megvásárolhatják azt, amire igazán szükségük van.
A cikk szerzője Pál Fanni.