A digitális logisztikai piac növekedésének fő tényezői
Exponenciális növekedés figyelhető meg az e-kereskedelem területén, mely követi a változó vásárlói elvárásokat.
A digitális logisztika növeli a tranzakciók sebességét, a műveletek rugalmasságát, az erőforrások méretezhetőségét, az üzleti átláthatóságot, a költséghatékony logisztikát és az ellátási lánc megoldásait az ipar különböző területein.
A digitális logisztikai piac növekedését befolyásoló trendek
Az e-kereskedelem folyamatos előrehaladása várhatóan ösztönzi a digitális logisztikai piac méretének fejlődését. Az e-kereskedelmi aktivitás emelkedése végett a logisztikai vállalatoknak gyorsabb és hatékonyabb munkafolyamatokkal kell dolgozniuk a kis és egyedi megrendelések feldolgozásán. Az ügyfelek elvárásai az online megrendeléskor, a pontos rendelésfelvétel, a mihamarabbi kézbesítés és az ingyenes visszatérítés. A digitális logisztikai rendszerek a felhasználók számára lehetővé teszik, hogy nyomon kövessék az eszközök (anyagok, berendezések, munkaerő stb.) elhelyezkedését, elérhetőségét és mozgását. Továbbá kritérium az ügyfelek részéről, hogy valós időben kövessék nyomon a megrendelt termék helyét, elérhetőségét és haladását.
Az ellátási láncok és az árufuvarozási logisztika növekvő globalizációja több lehetőséget, ugyanakkor több költséget is hozott. A logisztikai és szállítási költségek hatékony kezelése iránti növekvő igény, ösztönzi a digitális logisztikai piac méretének fejlődését. A robusztus digitális logisztikai megoldások használatával a versenyképes árufuvarozó vállalatok számára lehetővé teszik a költségek széles skálájának ellenőrzését, ideértve a raktárkezelést, a munkaügyi és a szállítási menedzsmentet.
A különféle belső és külső struktúrákhoz és az emberek közötti hatékony együttműködéshez szintén a digitalizáció nyújtja a megoldást, az átláthatóbb működésen keresztül. Az együttműködés lehetővé teszi az "adatsiló-effektus" csökkentését vagy annak kiküszöbölését, amelyben az adatokat külön, elzárt információs rendszerekben, vagy ami még rosszabb, egyedi táblázatokban tárolják. Akár egyetlen felület, amely koherens, megosztott képet nyújt az ellátási láncról, javítja a részlegek közötti és a kereskedelemben résztvevő partnerek átláthatóságát és koordinációját, az agilitást és az érzékenységet, a digitális ellátás elengedhetetlen részévé téve.