Világhírű sportújság nehéz helyzetben
A L’Équipe egy francia sportújság, mely naponta jelenik meg az egész ország területén. Neves napilapról van szó, melyre megbízható hírforrásként hivatkoznak a világ leghíresebb sportújságírói is. Kiemelt területei a kerékpározás, a rögbi, az autósport és a futball, melynek a legnagyobb példányszámot is köszönheti. 1998. július 13-án tudósítottak a francia labdarúgó-válogatott világbajnoki győzelméről, melyről nyilván az egész ország szívesen olvasott.
Ezen a napon 1.645.907 darab újságot adtak el, és a rekord természetesen nem volt meglepő. Azonban az átlag hétköznapokon korántsem ilyen könnyű megbecsülni a lap iránti keresletet, mely ráadásul az internetes hírportálok megjelenése óta folyamatosan csökken. Így a L’Équipe, mint sok más nyomtatott újság, kénytelen volt valamilyen rendszert kiépíteni arra, hogy a lehető legnagyobb pontossággal mérhessék fel a napi igényt az újság iránt.
Nagy a tét
A tévedésnek ugyanis ebben az esetben is súlyos ára lehet. Amennyiben túlértékelik a várható fogyasztást, jelentős példányszám marad eladatlanul és kerül a szemétbe. Ez egyrészt a felesleges gyártás, másrészt a hulladék feldolgozása miatt többletköltséget jelent, másrészt szükségtelenül nagy szén-dioxid kibocsátást eredményez. Amennyiben viszont alábecsülik a terjesztési vezetők a keresletet, akkor az emberek hiába keresik a lapot az újságárusoknál, így csalódottak lesznek, és esetleg átpártolnak más lapokhoz, a cég pedig jelentős értékesítési lehetőségektől, és ezáltal bevételtől esik el.
Az újság nem jósda
A pontos előrejelzés azonban számos tényezőtől függ, ezért rendkívül nehéz feladat. Az eladott példányszámot befolyásolhatja a sportesemények ingadozó jellege, vagy akár az időjárás is. A lehetetlennek tűnő vállalkozásban a L’Equipe partnere a BearingPoint volt, mely saját Nitro AI, azaz mesterséges intelligencia által vezérelt megoldása volt a kulcs. Ezt kifejezetten a sportújságnak fejlesztették, és integrálja a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia egyéb képességeit.