Egyre nagyobb az elmozdulás a regionális és helyi értékesítési láncok irányába, hiszen a járvány bebizonyította, hogy a távolról származó áruk és alapanyagok könnyen elakadnak egy hasonló krízisben, ezzel válságos helyzetet teremtve az adott piacon. A korábbi átláthatatlan és nehézkes ellátási útvonalak egyszerűen fenntarthatatlanok a kritikus fontosságú áruk esetében. A vállalatok pedig nyilvánvalóan ehhez a változáshoz igazítják majd beruházásaikat is a közeljövőben.
Járműipari fordulat
A vegyipar számára meghatározó iparágak, mint például az autóipar, szintén drámai változásokon ment keresztül az elmúlt egy évben. 2020-ban a hagyományos dízelüzemű és benzin motoros autók értékesítése soha nem látott mértékben esett vissza, miközben adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözték az elektromos járművek vásárlását. Ennek hatására kevesebb mint 12 hónap alatt megháromszorozódott az akkumulátor üzemű autók értékesítése. A korábbi prognózisok ilyen szintű fellendülést jóval későbbre jósoltak, de szinte valamennyi autó márka azonnal reagált a változásra, és tervezi, hogy új modelljei inkább az alternatív meghajtású típusokra koncentrálnak majd. Ez pedig a vegyipari beszállítók számára is komoly átalakításokat tesz szükségessé.
Az üzleti portfóliók is átalakulnak
A 2021-es esztendő valószínűleg az egyesülések és felvásárlások növekedését hozza majd magával. A pandémia ugyanis bebizonyította, hogy egy kiegyensúlyozott porfólió életmentő lehet. Olyan területek kihagyhatatlanok lehetnek, mint a gyógyszerek, táplálkozási kiegészítők, festékek, bevonatok, hiszen ezek a járvány alatt is erős forgalmat biztosítottak, és 2021 első negyedévében további fellendülést mutatnak.