Autósok, figyelem: fontos változás jön Budapesten
Egyes szakaszokon 70 km/óráról 50 km/órára csökken a megengedett legnagyobb sebesség.
A Hyperloop üzembe helyezéshez szükséges rendszereket tovább tesztelték, ezúttal a villamos hálózatra gyakorolt hatásait figyelték meg.
Korábban már beszámoltunk a Hyperloopok teszteléséről, melyek hamarosan a világ leggyorsabb utas- és áruszállító eszközei lehetnek.
Az újonnan megjelenő közlekedési forma, az úgynevezett hyperloop. Az ilyen típusú innovatív közlekedési rendszer bevezetése előtt, mint a hyperloop, a fejlesztőknek, az önkormányzatoknak és a hálózatüzemeltetőknek először meg kell vizsgálniuk, hogy ez várhatóan milyen hatással lesz az elektromos hálózatra.
A Pacific Northwest National Laboratórium (PNNL) kutatócsoportja a közelmúltban elvégezte a legrosszabb forgatókönyv értékelést, hogy meghatározza a hyperloop rendszerek hálózatra gyakorolt hatásait.
A hyperloop működésének modellezése
Az értékelésük elvégzéséhez a PNNL csapata négy koncepcionális hyperloop rendszert modellezett szállításra és közlekedésre, a nagyvárosi területeken keresztül a kisebb városi helyeken át, a nyugati parttól az ország keleti részéig.
A helyszínek kevesebb mint 10 kilométerre vannak egy legalább 138 kV feszültségű villamosenergia-átviteli alállomástól, a szokásos nagyfeszültségű és nagy mennyiségű energia továbbításához. A PNNL elemzése a hüvely meghajtásának és fékezésének teljesítményére, a csövekben a vákuum fenntartására, a hüvely levitációjára, valamint az állomás és az elektromos hálózat terhelésére összpontosított. A szimulációk azt feltételezték, hogy az ipari szintű hálózati eszközök a helyükön vannak. A tesztelés során tipikus nyári csúcsteljesítményű villamosenergia-terhelési forgatókönyveket alkalmaztak a hálózatra nehezedő nagyobb stressz megjelenítésére.
Áruszállítási teszt
A csapat megjegyezte, hogy az árufuvarozás során a gyorsuláskor és fékezéskor villogás vagy lökések voltak megfigyelhetőek. Továbbá a feszültségszint hirtelen és észrevehető változását okozta az energiaigény ingadozása.
Ezek a lökések zavarokat jelenthetnek a hálózatban, akár áramkimaradást is. Az értékelésből az is kiderült, hogy egyes kisebb helyeken, használt alállomások túllépték a villogás megelőzéséhez szükséges útmutatást, ezért mérséklő eszközökre, például energiatárolásra használt berendezésekre lesz szükség a hyperloop rendszerek beépítéséhez a hálózatba.
Az áruszállítási vizsgálatban a hatások elenyészőek voltak a helyközi vizsgálatokhoz képest, főleg a kisebb hüvelyméretek, az alacsonyabb gyorsulás, valamint a kevesebb megállás és indítás miatt. A csapat azt is megállapította, hogy az utasszállító hyperloop rendszerek valószínűleg a 230 kV vagy annál magasabb feszültségszintű alállomásokhoz fognak csatlakozni.
Az impulzusok és a rázkódások jelentős stresszt okoznának az azt befogadó erőműveknek. Tehát a karbantartási követelményeket nagy valószínűséggel növelni kell, abban az esetben, ha az impulzusokat vagy a rázkódásokat nem enyhítik energiatárolással vagy más pufferelő technológiákkal az elektromos terhelés meredek emelkedésének elsimítása érdekében. Ezek a kompenzációs technológiák várhatóan kötelezőek lesznek olyan körülmények között, amikor a villamosenergia-átviteli hálózat nagy stresszhelyzetben van.