A helyszínek kevesebb mint 10 kilométerre vannak egy legalább 138 kV feszültségű villamosenergia-átviteli alállomástól, a szokásos nagyfeszültségű és nagy mennyiségű energia továbbításához. A PNNL elemzése a hüvely meghajtásának és fékezésének teljesítményére, a csövekben a vákuum fenntartására, a hüvely levitációjára, valamint az állomás és az elektromos hálózat terhelésére összpontosított. A szimulációk azt feltételezték, hogy az ipari szintű hálózati eszközök a helyükön vannak. A tesztelés során tipikus nyári csúcsteljesítményű villamosenergia-terhelési forgatókönyveket alkalmaztak a hálózatra nehezedő nagyobb stressz megjelenítésére.
Áruszállítási teszt
„Figyelmünket a legrosszabb esetre összpontosítottuk - a nehéz hyperloop hüvelyekre, amelyek az áruszállítást nagy sebességgel, akár 760 mérföld per órás sebességgel teszik meg, ahol a hálózatszimulációk a legsúlyosabb terhelési profilokat mutatták" - mondta vizsgálatot vezető Ahmad Tbaileh, a PNNL villamosmérnöke.
A csapat megjegyezte, hogy az árufuvarozás során a gyorsuláskor és fékezéskor villogás vagy lökések voltak megfigyelhetőek. Továbbá a feszültségszint hirtelen és észrevehető változását okozta az energiaigény ingadozása.
Ezek a lökések zavarokat jelenthetnek a hálózatban, akár áramkimaradást is. Az értékelésből az is kiderült, hogy egyes kisebb helyeken, használt alállomások túllépték a villogás megelőzéséhez szükséges útmutatást, ezért mérséklő eszközökre, például energiatárolásra használt berendezésekre lesz szükség a hyperloop rendszerek beépítéséhez a hálózatba.