Hyperloop: az újabb tesztek során a villamos hálózatra gyakorolt hatásait figyelték meg

2021. április 30. 12:08

A Hyperloop üzembe helyezéshez szükséges rendszereket tovább tesztelték, ezúttal a villamos hálózatra gyakorolt hatásait figyelték meg.

2021. április 30. 12:08
null

Korábban már beszámoltunk a Hyperloopok teszteléséről, melyek hamarosan a világ leggyorsabb utas- és áruszállító eszközei lehetnek. 

Az újonnan megjelenő közlekedési forma, az úgynevezett hyperloop. Az ilyen típusú innovatív közlekedési rendszer bevezetése előtt, mint a hyperloop, a fejlesztőknek, az önkormányzatoknak és a hálózatüzemeltetőknek először meg kell vizsgálniuk, hogy ez várhatóan milyen hatással lesz az elektromos hálózatra.

A Pacific Northwest National Laboratórium (PNNL) kutatócsoportja a közelmúltban elvégezte a legrosszabb forgatókönyv értékelést, hogy meghatározza a hyperloop rendszerek hálózatra gyakorolt hatásait. 

A hyperloop működésének modellezése

Az értékelésük elvégzéséhez a PNNL csapata négy koncepcionális hyperloop rendszert modellezett szállításra és közlekedésre, a nagyvárosi területeken keresztül a kisebb városi helyeken át, a nyugati parttól az ország keleti részéig.

A helyszínek kevesebb mint 10 kilométerre vannak egy legalább 138 kV feszültségű villamosenergia-átviteli alállomástól, a szokásos nagyfeszültségű és nagy mennyiségű energia továbbításához. A PNNL elemzése a hüvely meghajtásának és fékezésének teljesítményére, a csövekben a vákuum fenntartására, a hüvely levitációjára, valamint az állomás és az elektromos hálózat terhelésére összpontosított. A szimulációk azt feltételezték, hogy az ipari szintű hálózati eszközök a helyükön vannak. A tesztelés során tipikus nyári csúcsteljesítményű villamosenergia-terhelési forgatókönyveket alkalmaztak a hálózatra nehezedő nagyobb stressz megjelenítésére.

Áruszállítási teszt

„Figyelmünket a legrosszabb esetre összpontosítottuk - a nehéz hyperloop hüvelyekre, amelyek az áruszállítást nagy sebességgel, akár 760 mérföld per órás sebességgel teszik meg, ahol a hálózatszimulációk a legsúlyosabb terhelési profilokat mutatták" - mondta vizsgálatot vezető Ahmad Tbaileh, a PNNL villamosmérnöke.

A csapat megjegyezte, hogy az árufuvarozás során a gyorsuláskor és fékezéskor villogás vagy lökések voltak megfigyelhetőek. Továbbá a feszültségszint hirtelen és észrevehető változását okozta az energiaigény ingadozása.

Ezek a lökések zavarokat jelenthetnek a hálózatban, akár áramkimaradást is. Az értékelésből az is kiderült, hogy egyes kisebb helyeken, használt alállomások túllépték a villogás megelőzéséhez szükséges útmutatást, ezért mérséklő eszközökre, például energiatárolásra használt berendezésekre lesz szükség a hyperloop rendszerek beépítéséhez a hálózatba.

Az áruszállítási vizsgálatban a hatások elenyészőek voltak a helyközi vizsgálatokhoz képest, főleg a kisebb hüvelyméretek, az alacsonyabb gyorsulás, valamint a kevesebb megállás és indítás miatt. A csapat azt is megállapította, hogy az utasszállító hyperloop rendszerek valószínűleg a 230 kV vagy annál magasabb feszültségszintű alállomásokhoz fognak csatlakozni.

A tesztelés szerint a nyugati hálózat kevésbé képes reagálni a hiperhajtású villamos energia okozta sokkok elnyelésére.

Az impulzusok és a rázkódások jelentős stresszt okoznának az azt befogadó erőműveknek. Tehát a karbantartási követelményeket nagy valószínűséggel növelni kell, abban az esetben, ha az impulzusokat vagy a rázkódásokat nem enyhítik energiatárolással vagy más pufferelő technológiákkal az elektromos terhelés meredek emelkedésének elsimítása érdekében. Ezek a kompenzációs technológiák várhatóan kötelezőek lesznek olyan körülmények között, amikor a villamosenergia-átviteli hálózat nagy stresszhelyzetben van.
 

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!