Bódis József az idén online megrendezett szakkiállítás megnyitóján kiemelte: a felsőoktatási intézmények a távolléti, digitális oktatásra átállás, az eredményesen lebonyolított felvételi és pótfelvételi eljárás után biztonságosan kezdték az új tanévet is.
A hallgatók védelme, a képzések folyamatossága és az intézményi működés stabilitása most is biztosított, sőt az egyetemi világ – hallgatók, tanárok és kutatók egyaránt – komoly szerepet vállaltak a világjárvány hazai terjedésének mérséklésében, a tesztelésben és a kutatás-fejlesztés számos területén – tette hozzá.
Az államtitkár kitért arra: a kiállításon a gimnáziumok, szakképző intézmények diákjai közel 100 kiállító kínálatát ismerhetik meg. Az idén rendhagyó módon megrendezett kiállítás szervezői törekedtek arra, hogy diákbarát legyen a rendezvény, és az interaktivitás mellett a személyes beszélgetésekre is lesz lehetőség az online térben.
A virtuálisan jelenlévő intézmények mind partnerei a kormány stratégiai céljának megvalósításában, hogy a magyar fiatalok nemzetközi összevetésben is versenyképes tudásra tegyenek szert felsőfokú tanulmányaik végeztével, jó egyetemeken, korszerű körülmények között tanulva, értékes diplomát kaphassanak, és megbecsült hivatás birtokában állhassák meg helyüket a munkaerőpiacon – hangoztatta.
Bódis József szólt arról is: a magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének, oktatási színvonalának növelésével, képzési infrastruktúrájának felépítésével
Magyarország regionális tudásközponttá vált.
Mint mondta, évről évre bővítik a hazai, a külhoni és a külföldi ösztöndíjprogramok rendszerét. A magyar felsőoktatás sikere, hogy a külföldi hallgatók töretlenül növekvő számban választják Magyarországot tanulmányaik helyszínéül. Emellett egyre többen választják a magyar hallgatók közül is a hazai idegennyelvű képzéseket.
Hozzátette: a határon túli intézményeket és a külhoni diákokat intézményfejlesztésekkel, ösztöndíjprogramokkal támogatja a kormány.
A minőség és hozzáférhetőség javítását szolgálja a felsőoktatási modellváltás, melynek keretein belül
hallgatóbarát módon alakulnak át az intézmények.