A Datahouse adatai szerint a magyarországi újautó-piacon 2020-ban 150 072 személyautó és kisteherjármű kelt el a 2019. évi 194 109 darab után, a piac 18,5 százalékkal zsugorodott.
Szabó Attila regionális igazgató a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy tavaly hirdette meg a gyártó a Go Electric stratégiát, amelynek keretében 14 részben vagy teljesen elektromos modellt vezettek be az európai piacra. Beszámolt arról, hogy a pandémia miatti gyárbezárások következményeként akár 25 százalékos visszaesésre is fel voltak készülve, azonban az alternatív hajtásláncú modelljeivel a márka alkalmazkodni tudott az új piaci elvárásokhoz.
A Ford különösen jól teljesít a kishaszonjármű szegmensben Magyarországon, a márka részesedése jelenleg már 31,95 százalékos az előző évi 24 százalék után, ezzel a legerősebb márka. De 14,6 százalékos részesedésével Európában is piacvezető.