Londonból kapott jó hírt Magyarország: ömleni fog hazánkba a pénz
Jól nézünk ki a gazdasági hitelminősítők szerint.
A Hiventures Zrt. által kezelt Divat & Design Tőkealap a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szakmai partnersége mellett idén őssszel 3 tőkebefektetésről szóló szerződést írt alá, egyiket a Vetlényi Alma tervező nevével fémjelzett Timeless Design Kft.-vel, másikat a Zsigmond Dóra tervező nevéhez köthető Zsigmond International Kft.-vel, a harmadikat a Cukovy Europe Kft.-vel – tájékoztatta erről az MTI-t az MFB csoporthoz tartozó kockázati tőkealap csütörtökön.
Kiemelték: a tőkealap és a tervezők által közösen alapított vállalkozások mindhárom esetben a tőkebefektetés mellett tagi kölcsönben is részesültek.
A Divat & Design Tőkealap 5 milliárd forint keretösszegből gazdálkodik, a hagyományos, több éve működő márkák mellett a technológiai újításokat is tartalmazó startupok forráshoz jutását célozza meg – derül ki a sajtóközleményből.
Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a sajtóközlemény szerint elmondta, hogy a magyar GDP közel 4 százalékát adó kreatív iparág a gazdasági válságban elszenvedett visszaesése ellenére egyre markánsabban látható itthon és külföldön is. A kreatív ipari cégek szerinte a hagyományos banki eszközökkel nehezen finanszírozhatóak, ezen vállalkozások esetében az állami szerepvállalás különösen indokolt.
Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője a sajtóközleményben a tőkealappal való együttműködésről megjegyezte: a Divat & Design Tőkealap újabb lendületet ad a kreatív szektornak, a hazai iparági szereplők számára is elérhető, nagymértékű forrásbevonási lehetőséget nyújt, az MDDÜ pedig szakmai partnerként az iparági rálátást biztosítja számukra.
Vetlényi Alma tervező a befektetést az alapító márka ismertségének növelésére, az értékesítés támogatására és a márkaépítés megalapozására költi. A befektető elvárása, hogy a korai fázis ellenére már a következő hónapokban elinduljon az árbevétel növekedése és a cég 2021 közepére alkalmassá váljon további tőkebevonásra – derül ki a közleményből.
A „ZSIGMOND DORA menswear” férfi divatmárka célja a magyar paraszti kultúra elemeinek modern kontextusba való átültetése, szezonális kollekciókon keresztül. A befektetést többek között márkaépítésre, a piaci ismertségének megerősítésére és a gyártási folyamatok fejlesztésére szeretné fordítani az alapító.
A Cukovy Europe Kft. 2020 januárjában jött létre prémium minőségű női és unisex tollkabátok tervezése, gyártása és értékesítése céljából. Magyar viszonylatban a CUKOVY kíván az első prémium tollkabát márkává válni, a tervek szerint a befektetést a CUKOVY márka ismertségének megerősítésére és a gyártási költségek finanszírozására fogják fordítani.
A tőkealap 2020 folyamán több alapítóval tervez befektetési szerződést kötni, célja, hogy 2021-re a legnagyobb kreatív ipari portfóliót építse fel Magyarországon.
A sajtóközleményben arra is kitértek, hogy a Hiventures és az MDDÜ közös egyetemi „startup képzéseket” indít, mely a divat- és designiparon belül innovatív ötlettel rendelkező csapatok sikeres vállalkozás indítását célozza meg, és melynek végén a kiválasztott projektek a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetésében, valamint az MDDÜ szakmai támogatásában részesülhetnek.
(MTI)