Szentkirályi Alexandra kiemelte: az idén februárban elfogadott Klíma- és természetvédelmi akcióterv keretében az elektromobilitás ösztönzése kiemelt kormányzati feladat.
A kormányszóvivő hangsúlyozta, hogy az ITM elektromobilitási programja nem csak a klímapolitikai célokat szolgálja, hanem a gazdaságot is erősíti.
Mint mondta, kiemelt figyelmet kell fordítani a közlekedésre, mert ez az ágazat felelős az üvegházhatású gázkibocsátás mintegy 20 százalékáért.
Felidézte, hogy Magyarország élen jár a környezetkímélő járművek elterjedésében. Az év első felében az uniós tagállamok közül nálunk nőtt a legnagyobb mértékben a forgalomba helyezett alternatív hajtású autók száma. A zöld rendszámos gépkocsikból 20 ezer közlekedik a magyar utakon, kétszer annyi, mint a múlt év elején.
Az elektromos rásegítésű kerékpárokkal sok esetben kiváltható a buszozás vagy az autózás; a kisebb légszennyezéssel, a tisztább levegővel mindenki nyer, és lehetőség nyílik akár életmódváltásra is – fogalmazott Szentkirályi Alexandra. Hozzátette, a pályázat segítségével beszerezhető járműveket az elektromos kerékpárokkal szemben hajtani kell a haladáshoz, az elektromos rásegítés ugyanakkor lehetővé teszi, hogy idősebbek, nem túl jó kondícióban lévők, vagy dombos vidékeken lakók számára is valódi alternatíva legyen a kerékpár a közlekedésben.