Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
Trendváltás jöhet a világjárvány hatására az árufuvarozásban, amelynek nagy nyertese a vasúti és az intermodális fuvarozás lehet – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ).
A közleményben kifejtették, hogy miközben a hazai közúti – főként a nemzetközi viszonylatú – fuvarozás 2020 első felében jelentős mértékben visszaesett, addig az árutonna-kilométert tekintve
A közúti árufuvarozás nemzetközi árutonna-kilométer teljesítménye 33,3 százalékkal, volumene 28,1 százalékkal volt kevesebb 2020 első felében az előző év azonos időszakához képest – tették hozzá.
A tisztán vasúti fuvarozás mellett megnőtt az igény az intermodális árufuvarozás iránt is, az első fél év adatai alapján a teljes magyar intermodális forgalom a pandémia ellenére szerényen, 2 százalékkal nőtt 2019 hasonló időszakához képest. Ezzel a fuvarozási móddal jelentősen csökkenhet az utak környezeti terhelése – egyetlen vasúti szerelvény 35 kamiontól mentesíti a közúti forgalmat –, egyben megoldást jelenthet a közúti fuvarozásban egyre súlyosbodó gépkocsivezető-hiányára – jegyezték meg.
A Duna magyarországi kiszámíthatatlan vízállása miatt tovább esett a vízi árufuvarozás teljesítménye. Az első félévben a belvízi árufuvarozás árutonna-kilométerben kifejezett teljesítménye 15,3 százalékkal, volumene 7,2 százalékkal csökkent 2019 azonos időszakához viszonyítva.
Egyedül a cargo-szállítmányok érkeznek változatlan intenzitással: 2020. január-augusztusban összesen 84 ezer 510 tonna légi teherárut kezeltek, amely 3,3 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest.
Kitértek arra is, hogy a szövetség új munkacsoportot hozott létre, hogy segítse a logisztikai vállalkozások felkészülését az európai szintű fuvarozási trendváltásra.
(MTI)