Ez mindenkit érint: történelmi jelentőségű technológiát vizsgálnak a kiskorúak védelmében
Több kontinensen és szektorban is lavinát indíthat el a döntés.
Rontotta utasforgalmi kilátásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a folyamatosan szigorodó utazási szabályok miatt, és arra is figyelmeztetett, hogy a járatok kiesése az árufuvarozásban is károkat okozhat.
A montreali székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza, Brian Pearce egy keddi videokonferencián azt mondta,
mivel egyre szigorúbb utazási korlátozások lépnek életbe. Ennek alapján az IATA azzal számol, hogy az egész évben a korábban várt 63 helyett 66 százalékkal maradhat el az utasforgalom a 2019-es szinttől.
A nemzetközi helyzetet elemezve Brian Pearce arról számolt be, hogy az áprilisi, 94 százalékos elmaradást jelentő mélypontról augusztusra 75 százalékra lassult a felkínált kapacitás csökkenése tavalyhoz képest. Ezen belül a belföldi forgalomnak már csak a fele hiányzik, és folyamatosan javul a helyzet, míg a nemzetközi kapacitások 85 százalékos elmaradást, és stagnálást mutatnak.
Kérdésre válaszolva a vezető közgazdász beszélt az áruszállítás helyzetéről is. Mivel ezen kapacitások felét az úgynevezett belly cargo, a gépek alsó rakodóterében szállított áru adja, a szektor jelentős kihívások elé néz az október-decemberi csúcsidőszak előtt. A beszerzésimenedzser-indexek a gazdasági helyzet javulását, és így a megrendelések számának növekedését hozhatják, de ha a légitársaságoknak nem sikerül nagyobb kapacitást biztosítania, akkor egyre többen fognak a vízi és földi szállítás felé fordulni, amely lassabb szállítást eredményezhet a karácsony előtti időszakban.
Az IATA az MTI kérdésére válaszolva később azt írta, egyelőre nincs arról számításuk, hogy ez mekkora bevételkiesést okozhat, egyelőre azzal számolnak, hogy ebben az évben 8 milliárd dollárral több bevétele lehet az áruszállításból az ebben érdekelt légitársaságoknak a tavalyinál.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy Európában a légitársaságoknak újabb állami támogatásra lehet szüksége, ha a pandémia elhúzódik. Hozzátette: a rossz nyári időszak után az eddigi legnehezebb téli hónapok elé néznek a légitársaságok.
(MTI)