Azt mondta, a kabinet arra is törekszik, hogy az autópályák hálózata sugarassá váljon. Ennek szellemében készült el a komáromi híd, és ennek megfelelően tervezik a Soprontól Zalaegerszegen, Kaposváron, Pécsen, Szegeden és Békéscsabán át Nyíregyházáig vezető M9-es gyorsforgalmi utat, egyben a mohácsi Duna-hidat. Kiemelte: e kapcsolat már nem Budapest tehermentesítése, hanem a fővárosközpontú hálózat oldása, a vidéki nagyvárosok összekötése lesz.
Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási vezérigazgató-helyettese a mohácsi híd tervezése kapcsán beszámolt arról, hogy a híd megépítése együtt jár majd az 57-es út M6-M60-as autópálya csomópontjától az átkelőig történő négysávossá fejlesztésével, a másik oldalon a szakasz az 51-es főúthoz való csatlakozásával. A csaknem 800 méter hosszú hídon lehetőséget biztosítanak majd a gyalogos és kerékpáros forgalomra is.
Pávkovics Gábor azt mondta, a város tavaly szeptemberben elhunyt polgármestere, Szekó József munkássága alatt megkezdett nagyléptékű fejlesztéseket folytatni kell, azokhoz pedig kormányzati támogatásra van szükség. Reményét fejezte ki, hogy a Mohácson szeptember 27-én rendezendő időközi önkormányzati választásokat követően olyan testület dolgozik a városban, amely élvezi a kormány – a tervezett fejlesztésekhez nélkülözhetetlen – támogatását.
Kiemelte: a településnek és az egész déli országrésznek hatalmas szüksége van a Duna-hídra, hiszen az összeköti az ország keleti és nyugati részét, Mohács számára ipari, otthonteremtési lehetőségeket biztosít majd.
Hargitai János (KDNP), a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: Mohács az ország stratégiailag kiemelten fontos területének számít, ezért az M6-os gyorsforgalmi út országhatárig való meghosszabbítása, a kereskedelmi kikötő megépítése és a híd létrehozása kulcsfontosságú a város és az egész déli országrész szempontjából.