Megszégyenítő üzenetet kapott lehetséges utódjától David Pressman
Bryan E. Leib szerint ostobaság az, amit az amerikai nagykövet művel.
Jelentősen, a vártnál is sokkal nagyobb mértékben nőtt a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban szeptemberben köszönhetően annak, hogy a háztartások kedvezőbben ítélik meg a munkaerőpiaci helyzetet.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy az augusztusi 86,3 pontról 101,8 pontra, március óta a legmagasabb szintre emelkedett a fogyasztói bizalmi index. Elemzők sokkal rosszabb értékre, 89,2 pontra számítottak szeptemberről.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók sokkal optimistábban ítélik meg a jelenlegi helyzetet, és bíznak abban, hogy a gazdaság kilábal a koronavírus-járvány okozta nehézségekből.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az augusztusi 85,8 pontról 98,5 pontra emelkedett, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex pedig 86,6 pontról 104,0 pontra kúszott fel.
A munkaerőpiaci és az üzleti feltételek kedvezőbb értékelése mellett a fogyasztók
ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő hónapokban ne fogják vissza még jobban kiadásaikat – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Chris Rupkey, az MUFG globális pénzügyi csoport főközgazdásza szerint a bizalmi index meredek emelkedése azt mutatja, hogy a fogyasztók úgy gondolják, a koronavírus-járvány által kiváltott recesszió nehezén már túljutott az amerikai gazdaság.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A szeptemberi 101, pont azonban továbbra messze áll a járvány kirobbanása előtt megszokott, 120 és 130 pont fölötti értékektől. Februárban például, mielőtt világossá vált a járvány súlyossága, 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.
(MTI)