„Az eddig kifejezetten sikeres, »olcsó autó« koncepcióval hódító Dacia lételeme kerül veszélybe azzal, hogy csak nagyon drága technológiákkal valósítható meg az EU-ban a jövőben a környezetvédelmi és egyéb szabályozásoknak való megfelelés. Ha közel annyiért lehet csak kihozni egy Daciát, mint egy közepesen erős márkájú autót, akkor azért a többség a »márkásább« irányba fog tendálni, ez értelemszerű. Olcsó villanyost csinálni meg nem egyszerű ügy.
Ettől függetlenül a Renault-nál meg fogják oldani a diszkont márkájuk villanyosítását: a Kínában árult K-ZE technikáján alapuló, állítólag jövőre már Európában kapható egyelőre »Spring« fantázianévvel futó Daciával. 45 kilowattos teljesítményű villanymotor van a kínai verzióban, szigetelésekkel és kényelmi funkciókkal spórolva alacsony súlyt tartva, 27 kWh-s akksival állítólag 200 kilométert fog bírni, ami rendkívül alacsony villanyfogyasztást jelentene.
A gyártás is Kínában, Wuhanban zajlana, és bruttó 18-19 000 euró körüli kiskereskedelmi árral számolnak, ami azt jelenti, hogy különböző országok állami szubvencióit figyelembe véve 10-12 000 euró körüli összegekért elérhető lehet majd a Spring.”
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Az európai akkumulátorgyártás fellegvárának szánt Northvolt összeomlása kijózanító pofon volt a merész tervek szószólóinak. A történet visszatért önmagába, a világ legnagyobb gyártója, a CATL pedig máris bejelentette, hogy új beruházásba kezd – ezúttal Spanyolországban.
Peking véleménye szerint Brüsszel piszkos játékba kezdett, amelyben az EU célja Kína kereskedelmi megütése – kerül, amibe kerül, még az sem számít, ha sunyin, és a másik játékost teljesen hülyének nézve teszi azt.
Hiába kértek az európai autógyárak haladékot a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentésére, miközben Olaf Scholzék elvették az emberek kedvét az elektromos autóktól.
A Petőfi Irodalmi Múzeum igazán méltón ünnepelte idén a hetvenedik születésnapját: az évforduló alkalmából rendezett háromfelvonásos kiállítássorozat nemrég nyílt záródarabja a magyar irodalom legendás naplóíróit állítja a középpontba.
A portál információi szerint Oroszország kivonulóban van Szíriából, noha a Kreml arról beszél: barátsággal és szeretettel fordulnak az Aszadot megbuktató, győztes lázadókhoz, a tárgyalásaik pedig már folynak velük.
p
1
1
13
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 25 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nemaztmondták Feri!
2020. december 24. 20:24
Magyar ember sosem venne dácsiját.
Átkosban sem, ma sem.
A szomszédék, akik elsőnek rohantak szavazni a külhoni magyarok ellen, most dászterben pöffeszkednek és azt képzelik igazi terepjáróban ülnek.
Szegény hazám...
A zöldautó és társai ugyanazok, mint az összes imperialista trükk.
A városban jó azt érezni, de inkább elhinni, hogy ez frankó. Tehát "én, aki itt lakom a nagyvárosban, itt kevésbé szennyezem a környezetet vele. Ja, hogy ezt az akksit olyan helyen gyártják és semmisítik meg, ahol én mem lakom, sőt a büdös életben a környékére sem megyek? Ja, hát ők így jártak."
Kimondva, nem kimondva ez a gondolkodás. És még Norvégiát nem is említettem az ő kiváló olajexportjával...!
Hát ezaz. A ződek szerint a villanyutó nem szennyezi a környezetet... Max. esetlen nem ott, ahol furikáznak vele. Ha egymás mellé raknák, hogy mennyi károsanyagba kerül (előállítás, használat, hajtóanyag előállítás) egy benzines meg egy e-Golf, kiváncsi vagyok melyik lenne több.