Nincs több pénz Elon Musknak

Európai pénzből élte túl a Tesla az első éveket. Európai pénzből finanszíroztunk kínai cégeket.

Olcsó villanyost csinálni nem egyszerű ügy.
„Az eddig kifejezetten sikeres, »olcsó autó« koncepcióval hódító Dacia lételeme kerül veszélybe azzal, hogy csak nagyon drága technológiákkal valósítható meg az EU-ban a jövőben a környezetvédelmi és egyéb szabályozásoknak való megfelelés. Ha közel annyiért lehet csak kihozni egy Daciát, mint egy közepesen erős márkájú autót, akkor azért a többség a »márkásább« irányba fog tendálni, ez értelemszerű. Olcsó villanyost csinálni meg nem egyszerű ügy.
Ettől függetlenül a Renault-nál meg fogják oldani a diszkont márkájuk villanyosítását: a Kínában árult K-ZE technikáján alapuló, állítólag jövőre már Európában kapható egyelőre »Spring« fantázianévvel futó Daciával. 45 kilowattos teljesítményű villanymotor van a kínai verzióban, szigetelésekkel és kényelmi funkciókkal spórolva alacsony súlyt tartva, 27 kWh-s akksival állítólag 200 kilométert fog bírni, ami rendkívül alacsony villanyfogyasztást jelentene.
A gyártás is Kínában, Wuhanban zajlana, és bruttó 18-19 000 euró körüli kiskereskedelmi árral számolnak, ami azt jelenti, hogy különböző országok állami szubvencióit figyelembe véve 10-12 000 euró körüli összegekért elérhető lehet majd a Spring.”
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.