Magyarország és Szerbia lehagyta az Európai Uniót – már a legnagyobbak figyelmét is felkeltették
Az egyik legnagyobb piac lett a magyar a kontinensen.
Olcsó villanyost csinálni nem egyszerű ügy.
„Az eddig kifejezetten sikeres, »olcsó autó« koncepcióval hódító Dacia lételeme kerül veszélybe azzal, hogy csak nagyon drága technológiákkal valósítható meg az EU-ban a jövőben a környezetvédelmi és egyéb szabályozásoknak való megfelelés. Ha közel annyiért lehet csak kihozni egy Daciát, mint egy közepesen erős márkájú autót, akkor azért a többség a »márkásább« irányba fog tendálni, ez értelemszerű. Olcsó villanyost csinálni meg nem egyszerű ügy.
Ettől függetlenül a Renault-nál meg fogják oldani a diszkont márkájuk villanyosítását: a Kínában árult K-ZE technikáján alapuló, állítólag jövőre már Európában kapható egyelőre »Spring« fantázianévvel futó Daciával. 45 kilowattos teljesítményű villanymotor van a kínai verzióban, szigetelésekkel és kényelmi funkciókkal spórolva alacsony súlyt tartva, 27 kWh-s akksival állítólag 200 kilométert fog bírni, ami rendkívül alacsony villanyfogyasztást jelentene.
A gyártás is Kínában, Wuhanban zajlana, és bruttó 18-19 000 euró körüli kiskereskedelmi árral számolnak, ami azt jelenti, hogy különböző országok állami szubvencióit figyelembe véve 10-12 000 euró körüli összegekért elérhető lehet majd a Spring.”
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.