„Égess el egy Teslát" jelszóval tüntettek Elon Musk ellen

A hatóságok kilenc embert állítottak elő a mérsékelt létszámú New York-i demonstráción.

Európai pénzből élte túl a Tesla az első éveket. Európai pénzből finanszíroztunk kínai cégeket.
„Úgy tűnik, hogy most, hogy Elon Musk politikai szerepet vállalt, hirtelen elkezdte zavarni az EU döntéshozóit, hogy ömlik a pénz CO2 kvóták kapcsán a Tesla felé, a mai napig, méghozzá európai cégektől.
Az egész EU-s CO2 megszállottsággal, tervgazdasággal, agyonszabályozással a legnagyobb gondom mindig is az volt, hogy alapjaiban megy szembe az európai cégek érdekeivel.
Fogadjuk el egy pillanatra azt, hogy a CO2 csökkentés a legfontosabb célok egyikévé vált az elmúlt években, csak a gondolatkísérlet végett, akkor is, ha esetleg magunkban nem is értünk egyet vele.
Annak érdekében, hogy az európai autóipar CO2 lábnyoma csökkenjen, az EU egy technológiát önkényesen kikiáltott CO2 semlegesnek. Ez szerintem az ősbűn, ahonnan minden egyéb elbaltázott szabályozás levezethető.
Technológia semlegesség, mint innovációt elősegítő alapelv megszűnt, az akkus elektromos autózás lényegében 100% tisztának lett besorolva, a tervezőasztalon pedig húztak egy szép vastag vonalat a végtelenbe, és hasukra csapva azt mondták, hogy a következő évtized közepére kikényszerítik minden józan belátással szembemenve, hogy azt vegyék a vevők, amit engednek, és nem azt, amit venni szeretnének.
A következő lépcsőben, -szintén a rajzasztalon-, kijelölgettek önkényes határokat, villanyautó kvótákat, határidőket meg büntetéseket arra az esetre, ha a realitás nem találkozna a ködös álmokkal. Cinikusan hozzátették, hogy »van idő felkészülni«.
Az, hogy mindez kinek kedvezett, sok bejegyzést megélt téma már, ebbe most bele se mennék.
Az igazi, fundamentális, érthetetlen, magyarázhatatlan bűn az az, hogy európai pénzből finanszíroztuk éveken át a legádázabb konkurenseinket. A CO2 Pool lehetősége egy gazdasági hazaárulás, ezt most is így látom. Kemény, valós piaci küzdelem árán létrejött valós profit egy részét kénytelen volt számos EU-s gyártó megosztani a Teslával, vagy éppen kínai márkákkal, akikkel CO2 »közösséget« vállalhattak. Mivel a villanyautó 0 emisszióval van mérve, ezért súlyos milliárdokat voltak kénytelenek tejelni nekik, hogy elkerüljék az EU büntetéseit. Európai pénzből élte túl a Tesla az első éveket.
Európai pénzből finanszíroztunk kínai cégeket.
Senki nem tudott nekem eddig értelmes választ adni arra, hogy ez miben szolgálja a kontinens érdekeit.
Ezeket a pénzeket lehetett volna közös alapba helyezni, és infrastruktúrát építeni az elektromos autózáshoz, vagy éppen bányákat venni belőlük, hogy ne legyünk totálisan kiszolgáltatva ebben a kérdésben Kínának.
Az európai vezetők nem ezt választották, és egészen addig nem zavarta ez őket, amíg Elon Musk volt a messiás.
Tegnap bejelentették, hogy a 2025-ös célokat kitolják, idén a tervek szerint nem lesz büntetés, és a gyártok a legutóbbi szigorítás kapcsán kapnak 3 évet a teljesítésre. Nagyon egyszerűen megfogalmazva, amit 2025 végére kellett volna teljesíteni, azt 2027 végére kell.
Bejelentették továbbá, hogy meggyorsítják a döntés előkészítést annak kapcsán, hogy átdolgozzák a 2035-ös belsőégésű tiltást. Elég bürokratikusan hangzik, de lényeg talán kihámozható. Megérkezett a valóság az EU központjába.
Haragos vagyok, ezt be kell vallanom. Leginkább azért, mert nem a józan belátás, hanem a politikai ellentét vezetett végül oda, hogy reálisabb célok megfogalmazása felé induljunk az autóipar kapcsán.
A kár, amit eddig okoztak, szinte felmérhetetlen. A világos, egyértelmű, a tervezhetőség szempontjából kritikus keretrendszer továbbra sincs kijelölve. A Green Deal a jelenlegi geopolitikai helyzetben halott. Nem tudom, mi lesz az új történet, de annak a világnak vége van, amiben éltünk, és ennek az autóiparra nézve is lesznek következményei.
Kérdés, hogy maszatolnak-e még éveket, hogy ne legyen túl egyértelmű az arcvesztés, vagy szórakoznak még egy kicsit a potméterek tologatásával. Nem tudom a választ, de függetlenül attól, hogy mit nyilatkoznak, 2035 nem lesz tartható, ahogyan nem volt tartható az sem, hogy 15-16 milliárd eurót fizettessenek ki az EU autóiparával egy olyan gazdasági helyzetben, ahol minden cent számít.”
Nyitókép: Lionel BONAVENTURE / AFP
Ezt is ajánljuk a témában
A hatóságok kilenc embert állítottak elő a mérsékelt létszámú New York-i demonstráción.
***