„Az elmúlt hónapok krízise hogyan hatott a Duna Autóra? Mennyire rendeződtek vissza az eladások?
Áprilisban, amikor Magyarországon ágazati szinten a személyautó eladások 50 százalékkal estek vissza, még sokkal pesszimistábbak voltunk, mint mostanság.
Bár a nagycsaládos megrendeléseink még abban a nehéz időszakban is folyamatosak voltak, illetve - előre látható módon - a prémium márkákban is alig volt tapasztalható visszaesés. A veszélyhelyzet elmúltával azonban az értékesítési számok látványosan újra emelkedni kezdtek.
A tavalyi év hasonló időszakához képest, összességében most körülbelül 20 százalékos a lemaradásunk, ami persze nem kevés, de a körülményeket figyelembe véve stabil a helyzetünk.
Mi lehet ennek az oka?
Talán az is közrejátszhat, hogy szemben Nyugat-Európával, a magyar piacot jó helyzetben érte a válság.
Míg az autó-kereskedelemben Európa nagy meghatározó piacain már tavaly elkezdett apadni a rendelések száma, addig mi itthon rekordévet zártunk. Igaz, a koronavírus-járvány miatt idén, március végétől április közepéig az emberek kénytelenek voltak otthon maradni,
a számok alapján mégis egyértelműen látszik, hogy az autóvásárlásról a többség nem mondott le teljesen, inkább csak elhalasztotta.
Nekünk az is segíthetett, hogy mi főleg a fővárosban értékesítünk, ahol nagyobb a vásárló erő, valamint folyamatosan több mint 500 darabos készlettel dolgozunk, így a karantén időszak alatt is széles kínálatot tudtunk nyújtani potenciális vásárlóinknak. A legrosszabbul az autógyárak jártak, amelyeknél óriási kiadásokkal járt az üzemek ideiglenes leállítása.
Ahogy sok más cég, Önök is különféle online szolgáltatásokat vezettek be a válság elején. Például online is elkezdtek értékesíteni. Ezek az új fejlesztések vajon a krízis után is életképesek lehetnek?
Az online autóértékesítés bevezetése már korábban is a terveink között szerepelt, de a kialakult helyzethez igazodva gyorsabban kellett lépnünk annak érdekében, hogy ügyfeleinket minél inkább ki tudjuk szolgálni. A rendszert úgy dolgoztuk ki, hogy ha egy érdeklődő online lefoglal egy készleten lévő autót, akkor az a modell 48 órán keresztül biztosan nem áll más rendelkezésére. Az értékesítővel a tárgyalást pedig telefonon, videochat-en vagy e-mailen keresztül is meg lehet ejteni.