A nyugdíjasokon veri le a költségvetési hiányt Nagy-Britannia baloldali kormánya
150 ezer helyett ötezer forintra számíthatnak karácsonykor.
Az autóvásárlásról a többség nem mondott le teljesen, inkább csak elhalasztotta.
„Az elmúlt hónapok krízise hogyan hatott a Duna Autóra? Mennyire rendeződtek vissza az eladások?
Áprilisban, amikor Magyarországon ágazati szinten a személyautó eladások 50 százalékkal estek vissza, még sokkal pesszimistábbak voltunk, mint mostanság.
Bár a nagycsaládos megrendeléseink még abban a nehéz időszakban is folyamatosak voltak, illetve - előre látható módon - a prémium márkákban is alig volt tapasztalható visszaesés. A veszélyhelyzet elmúltával azonban az értékesítési számok látványosan újra emelkedni kezdtek.
A tavalyi év hasonló időszakához képest, összességében most körülbelül 20 százalékos a lemaradásunk, ami persze nem kevés, de a körülményeket figyelembe véve stabil a helyzetünk.
Mi lehet ennek az oka?
Talán az is közrejátszhat, hogy szemben Nyugat-Európával, a magyar piacot jó helyzetben érte a válság.
Míg az autó-kereskedelemben Európa nagy meghatározó piacain már tavaly elkezdett apadni a rendelések száma, addig mi itthon rekordévet zártunk. Igaz, a koronavírus-járvány miatt idén, március végétől április közepéig az emberek kénytelenek voltak otthon maradni,
a számok alapján mégis egyértelműen látszik, hogy az autóvásárlásról a többség nem mondott le teljesen, inkább csak elhalasztotta.
Nekünk az is segíthetett, hogy mi főleg a fővárosban értékesítünk, ahol nagyobb a vásárló erő, valamint folyamatosan több mint 500 darabos készlettel dolgozunk, így a karantén időszak alatt is széles kínálatot tudtunk nyújtani potenciális vásárlóinknak. A legrosszabbul az autógyárak jártak, amelyeknél óriási kiadásokkal járt az üzemek ideiglenes leállítása.
Ahogy sok más cég, Önök is különféle online szolgáltatásokat vezettek be a válság elején. Például online is elkezdtek értékesíteni. Ezek az új fejlesztések vajon a krízis után is életképesek lehetnek?
Az online autóértékesítés bevezetése már korábban is a terveink között szerepelt, de a kialakult helyzethez igazodva gyorsabban kellett lépnünk annak érdekében, hogy ügyfeleinket minél inkább ki tudjuk szolgálni. A rendszert úgy dolgoztuk ki, hogy ha egy érdeklődő online lefoglal egy készleten lévő autót, akkor az a modell 48 órán keresztül biztosan nem áll más rendelkezésére. Az értékesítővel a tárgyalást pedig telefonon, videochat-en vagy e-mailen keresztül is meg lehet ejteni.
Az online vásárlás iránti igény – főként a cégeknél – valószínűleg a jövőben sem fog teljesen megszűnni.
Hiszen az a vállalat, amely például már rendelt 10 darab Skoda Octaviát, feltételezhetően nem akarja majd megnézni és kipróbálni a 11-diket is a vétel előtt. A magánszemélyeknél más a helyzet. Ott azt láttuk, hogy amint a járványügyi szabályok elkezdtek fellazulni, visszább estek az online érdeklődések, foglalások és újra megindult a forgalom a szalonokban. Az ügyfelek érthető módon szeretnek személyes tapasztalatokat gyűjteni a kiszemelt autóról, mielőtt megveszik.
Mi lesz az átalakított szervíz-szolgáltatás sorsa?
Az online értékesítés bevezetését megelőzte a #MaradjOtthon Szervizszolgáltatásunk, amely keretében munkatársaink elmentek az ügyfél autójáért, behozták a szervizbe, hogy elvégezzék rajta a szükséges javításokat, majd teljeskörű fertőtlenítés után vissza is vitték az ügyfél kocsiját a kért helyszínre. A szolgáltatás olyan népszerű volt, hogy a jövőben is szeretnénk ezt a lehetőséget biztosítani ügyfeleink számára.
Mikor fogják vajon elérni a válság előtti szintet?
Az jó jel, hogy az érdeklődők száma már jelenleg is a tavalyi szint 80 százalékát mutatja. Ha nem lesz második hulláma a járványnak, akkor az utolsó negyedévben már nagyságrendileg elérhetjük azt a szintet, ahol 2019 végén voltunk.
Valószínűleg ebben az időszakban fog az autógyáraknál is újra fellendülni a termelés és a kínálat volumene is ekkorra állhat helyre.”
Markó Zoltán a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.