Több száz új munkahely és új lendület jön a magyar vasúti járműgyártásban

2020. június 10. 18:07

Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék.

2020. június 10. 18:07
null

Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos Transmashholding Csoport (TMH) vezérigazgatója, Kirill Lipa, aki azt is elmondta, hogy a szerződésektől függ majd, hogy az üzemben konkrétan mit fognak gyártani és a foglalkoztatottak száma a piac alakulásának függvényében jelentősen növekedhet.

A másik 50 százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf pedig arról beszélt, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, illetve várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén

komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.

Kirill Lipa, a százezer embert foglalkoztató orosz holding vezérigazgatója egyebek mellett azt mondta: „A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig.” Hozzátette: „Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében.”

Emlékeztetett rá, hogy a TMH Hungary Kft. (melynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonosaival) több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani. „Sok spekuláció jelent meg arról, hogy a TMH az egyiptomi szerződés megvalósítása érdekében szállt be a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvásárlásába. Ugyanakkor ez nem csak Egyiptommal, hanem azzal a törekvésünkkel függ össze, hogy piacvezető vasúti járműgyártó legyünk Magyarországon, majd terjeszkedjünk Európában” – fogalmazott a vezérigazgató.

„Erre a gyártóegységre azért van szükség, hogy a TMH hatékony gördülőállomány lehetőségeit kiterjesszük az európai piacra” – hangoztatta.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, az igazgatóság elnöke hangsúlyozta, hogy

terveik során építenek a magyar vasútipar komoly hagyományaira.

„A most megvásárolt Dunakeszi Járműjavítót is 1926-ban alapították, a magyar vasút gyártmányai a világ számos részén közlekednek, például Argentínában, Egyiptomban, Új-Zélandon. A magyar vasútipar az elmúlt évtizedek során komoly szakembergárdát nevelt ki, és ez a megalapozott vasútipari tudásbázis jelenleg is itt van az országban” – hangsúlyozta. „Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy világtendencia a vasút térnyerése az egyéb közlekedési ágazatokhoz képest azért, mert gyors, energia hatékony, tiszta és biztonságos szállítási alternatívát jelent” – mondta.

Hangsúlyozta, jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. „A partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez” – fogalmazott. Kiemelte azt is, hogy az egyiptomi állami vasúti megrendelés remények szerint az első lesz azok közül a projektek közül, amelyek majd tartós fellendülést hoznak a magyar gördülőállomány-gyártásban.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta, az egyiptomi megrendelés gyártásának előkészítése folyamatban van, a járműjavító menedzsmentje felméri a viszonyokat, ennek ismeretében döntenek a gyártás indításáról.

„Már az egyiptomi megrendelés teljesítéséhez is jelentős beruházásokat kell majd végrehajtani, ami az évek során tovább bővül és több száz új munkahelyet hoz létre” – emelte ki a Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kunfia
2020. szeptember 15. 11:31
"Megtáltosodott Magyarország egyik legnagyobb, emberi vérplazmával kereskedő cége, a Plasma Expert Kft. Alig négy éve alapították, és tavaly már 3,6 milliárd forint árbevételt ért el, így egy év alatt megduplázta a forgalmát, a nyereségét pedig megnégyszerezte: 810 millió forint profitot mutatott ki. A cég beszámolója szerint a teljes összeg exporttevékenységből származik, ezek szerint a plazmát az utolsó cseppig külföldre adták el. A nyereség is oda tart, az Egyesült Arab Emírségekbe, egy szabadkereskedelmi övezetben bejegyzett céghez, a Golden Bay Trading FZE-hez. Ez a vállalkozás a 100 százalékos tulajdonosa a Plasma Expertnek, és az idén tavasszal úgy döntöttek, hogy az eddig termelt profitból 268 millió forint osztalékot kivesznek. A Plasma Expert fennállása óta nem nyúlt a nyereségéhez, ez volt az első alkalom, hogy osztalékot fizet a tulajdonosának. Jó ritmusban, hiszen az emírségekben bejegyzett tulajdonos igen kedvező kondíciókkal veheti ki a pénzt a leányvállalatból."
Leo3
2020. augusztus 24. 22:51
Nagyon jó, csak így tovább!
egynick
2020. július 27. 12:43
Itt? Legfeljebb Oroszo-ban, itt meg átcsomagolják. Stadler ki, oroszok be.
egynick
2020. július 18. 12:21
Magyar Vagon Zrt-t most nem találtam az e-cégjegyzékben. Ennyire friss? Egy referencia nélküli cég megarendelést kap ? A TMH Hungary alaptőkéje 3 millió Ft. Svájci háttérrel. Offshore? Oroszokkal offshorozni Svájci hattérrel? Az oroszok át tudnak térni az európai szabványra? Rejtélyes. Viszont Dunakeszi ingatlanvagyona tetemes. Ki érti ezt? Mi folyik itt?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!