Nem építenek az erősségeikre
A görög kereskedelmi hiány nem csak az export és a versenyképesség növelését igényelné, hanem az import radikális csökkenését is, írja a görög portál, az Analyst cikke. Ez pedig könnyen elérhető lenne, ha a görögök hazai termékeket vásárolnának, ami pedig később ösztönözné a belföldi beruházásokat is, növelve a bruttó hazai terméket és az állami bevételeket is.
Görögország nagy potenciállal bíró primer szektorral rendelkezik, erre az adottságra az eddigi kormányok azonban nem voltak képesek építeni. Erre egy 2010-es, a görög termékek vásárlását ösztönző kampány is rámutatott, amelyet egy Estiator nevű lap indított az Egyesült Államokban. Talán a kampány is hozzájárult, hogy a következő években növekedés látszott az USA felé irányuló görög exportban, ami a görög termékek versenyképességének reményét vetette fel.
Azonban az Analyst szerint ma
minden egyes euróból, amelyet a görög gazdák kapnak termékeikért, 90 cent elhagyja az országot.