Folyamatos figyelem
Hozzátették: a helyzet percről percre változik, folyamatosan figyelemmel kísérik az eseményeket, monitorozzák a hálózatot és mindent megtesznek a kapacitások megfelelő kezelése, lehetséges bővítése érdekében. A megnövekedett távmunka, illetve az internetes, valamint a TV-s platformokon beinduló távoktatás nagyban alakítja át a megszokott hálózati terhelést, a Magyar Telekom hálózati infrastruktúrája megfelel a jelenlegi igényeknek. Azokon a pontokon, ahol a fokozott forgalom hatására extra kapacitás-igény jelentkezik, a szállítóikkal közösen felmérik, hogy milyen licenc- vagy hardver bővítési lépéseket tudnak megvalósítani az egyes hálózati elemekben – írták.
A Telenor közölte: ügyfelei március közepétől, feltehetően a tömeges távmunka, az otthoni tanulás és az online szórakozás, streaming miatt a korábbinál hosszabb hanghívásokat bonyolítanak. A mobilinternet forgalom azóta 30 százalékkal nőtt az átlagos időszakokhoz képest. Van olyan település, ahol többszörös forgalomnövekedést regisztráltak.
A hálózati forgalmat folyamatosan monitorozzák, és szükség esetén az év bármely időszakában finomhangolásokat végeznek rajta az aktuális és várható használati igények szerint. Mivel a mobilhasználat koncentrációja a megszokottól földrajzilag eltérő területeken alakult ki, a hálózaton országosan több mint 130 esetben végeztek finomhangolást. Ezek a hálózati kapacitás optimalizálását jelentik a rövid idő alatt átalakult felhasználói igényeknek megfelelően. Jelenleg még van tartalék a vállalat Hipernet hálózatának kapacitásában. Megjegyezték, hogy 2020-ra a Hipernet 4G országos lakossági lefedettsége elérte a 99,5 százalékot és a technológia folyamatos fejlesztésével mára közel olyan kapacitással bír, amilyet korábban az 5G-nek jósoltak.
(MTI)