A lengyel gazdaságot a vírus sem taszítja recesszióba a jegybank szerint
2020. március 18. 19:48
A lengyel jegybank a pénzügyi szektor stabilizálása érdekében csökkenti a kamatlábakat, kötvényeket vásárol fel a másodlagos piacon, és az úgynevezett repoügyletek keretében állami kötvényekkel segíti a bankok likviditását – közölte a lengyel jegybanki elnök, Adam Glapinski.
2020. március 18. 19:48
3 p
0
0
6
Mentés
Az első, nagyszabású jegybanki repoügyletet csütörtökön indítják el, a következő napokban még kiterjesztik – jelentette be a lengyel jegybank (NBP) elnöke. A kötvénykibocsátást azonnal végrehajtják, amint konkrét bankoknál likviditási nehézségek merülnek fel – közölte.
Felidézte: már hétfőn az NBP az állami kötvények széleskörű felvásárlását indította el a másodlagos piacon, ezt a következő hetekben, hónapokban is folytatni fogják, ezzel a kötvénypiac likviditását akarják elősegíteni.
Úgy értékelte: a koronavírus okozta gazdasági válság komoly. Az NBP felkészült ennek kezelésére,
a lengyel bankrendszer stabil, vannak tartalékai
– hangsúlyozta.
Az NBP-nek a koronavírus okozta válság kapcsán készített „legborúlátóbb” elemzései szerint az idei lengyel gazdasági növekedés nem lesz 1,6-1,7 százaléknál alacsonyabb,
idén semmiképpen sem számítanak recesszióra
– mondta Glapinski. Február közepén, a koronavírus járvány európai kitörése előtt az Európai Bizottság még 3,3 százalékos GDP-növekedést prognosztizált Lengyelországnak 2020-ra.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Hol tart Magyarország az MI nyújtotta lehetőségek alkalmazásában? Mely szektorokat érinti ez a technológiai áttörés a leginkább? Hogy áll e terület jogi szabályozása? Utánajártunk.
A kínai fogyasztók körében hatalmas lojalitás épült ki a hazai márkák iránt, például mióta a Huaweit amerikai szankciók sújtják, sok vásárló hazafias gesztusként a cég termékeit választotta az Apple helyett. A „Made in China” immár a megbízhatóság és az innováció szinonimájává vált a hazai piacon, amit mutat az is, hogy a kínai televízió- és háztartásigép-márkák, a Haier, a Hisense, a Midea és társaik az eladásokat tekintve belföldön rég megelőzték az egykori nyugati kedvenceket.