Ez a két tényező állhat az elektromos autózás útjába

2020. február 12. 14:16

Az elektromos autózás terjedése Európa-szerte a töltőhálózat fejlődésének és az állami támogatásoknak köszönhető, és a továbbiakban is ezeket kell bővíteni, közölte a LeasePlan kedden az MTI-vel.

2020. február 12. 14:16
null

A flottakezeléssel foglalkozó nemzetközi lízingcég szerint még mindig több millió európai nem találna töltőállomást, ha átváltana árammal hajtott járműre. Segítheti ugyanakkor az elektromos autók terjedését, hogy az akkumulátorok egyre korszerűbbek, az elektromos autók ára pedig csökken, tették hozzá.  

A LeasePlan hangsúlyozta, hogy az e-mobilitás szinte minden európai országban fejlődik. Az EV Readiness című idei kutatásuk szerint a vizsgált 22 európai országban átlagosan 60 százalékkal nőtt az újonnan regisztrált elektromos járművek száma az elmúlt egy évben. A bővülést tekintve 154 százalékkal Luxemburg az első, Írország 127 százalékkal a második, Hollandia 120 százalékkal a harmadik. Magyarország 586 új járművel 71 százalékot ért el, tehát a belföldi növekedés is jelentősen meghaladta az európai átlagot.

A felmérés az elektromos járművek piacain túl a töltőinfrastruktúra fejlettségét, a kormányzati ösztönzőket és a LeasePlan tapasztalatait is összegezte. Ezek alapján Hollandia, Norvégia és Nagy-Britannia készült föl a legjobban az e-mobilitásra. Magyarország ebben a rangsorban egy év alatt a 16. helyről a 14. helyre lépett, megelőzve többek között Svájcot, Spanyolországot és Olaszországot. Üdvözölték azt is, hogy Magyarországon az állami támogatás a legmagasabbak közé tartozik Európában.

A Leaseplan EV Readiness Index 2020 riportja Ausztriára, Belgiumra, Csehországra, Dániára, az Egyesült Királyságra, Finnországra, Franciaországra, Görögországra, Hollandiára, Írországra, Lengyelországra, Luxemburgra, Magyarországra, Németországra, Norvégiára, Olaszországra, Portugáliára, Romániára, Spanyolországra, Svájcra, Svédországra és Szlovákiára terjedt ki. A vizsgálat évente összesíti az európai országokban az e-mobilitás helyzetét.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2020. március 19. 20:37
Nem vagyok szakértő, de szerintem ha tönkremegy egy e-kocsi aksija, akkor, ahogy a mobiltelefonoknál, itt is jóval húzósabb lesz a csere, mit új kocsit venni (ha a másodikra, harmadikra is jár az állami támogatás). Erre is ki kellene terjeszteni a kedvezményes vásárlást, mert marad a villanyautó a gazdag emberek extrém költséges hobbija, ahogy ma is van.
Hóvirágcsempész
2020. február 25. 07:17
Lovat kell venni . Ötezer év óta bevált .
scion
2020. február 25. 07:16
és mihez kezdünk majd a sok elhasznált akkuval? ja hogy majd közép-és kelet Európában lesz a lerakat?
józan paraszti ész
2020. február 24. 15:34
"Az elektromos autózás terjedése Európa-szerte a töltőhálózat fejlődésének és az állami támogatásoknak köszönhető" AZtán mikor elég sok lesz, akkor leállítják a támogatást, és bevezetik a fogyasztási adót az áramra is (útat az autósok befizetéséből kell építeni. Vajon,honnan ismerős az ilyesmi? Ja a fűtőolaj a szocializmusban. Milyen jól is jártak akkor ezzel az üzlettel. Kevesen. És milyen sokan buktak rajta. Sokan. Nem változott semmi, csak a cégtáblát és székhelyet cseréltek. SZU-ról EU-ra
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!