Egyre többen vesznek elektromos autót Magyarországon

2020. január 23. 10:37

Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt – közölte a Vezess.hu

2020. január 23. 10:37
null

A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak.

A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem

a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.

Családban is népszerű

A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Himalája
2020. január 29. 08:48
Épp a minap ovastam egy Német tanulmány eredményeit, mely megpróbálta a lehető legátfogóbban összevetni különböző autók ökológiai lábnyomát. A környezetet legkimélőbb autók CNG gázüzeműek. Ebből a szempontból megelőzték az elektromos autókat és a hybrideket is.
12345
2020. január 28. 21:44
Egy benzines vagy dízel autóval a technologia mai állása szerint nem megoldható, hogy ne szennyezze a levegőt pl CO2-vel. CO2-t nem tudjuk ilyen mennyiségben újrhasznosítani és ez légkörben időjárás változást okoz. Az elektromos autók előállítása és használata a mai európai körülmények között környezetszennyező, így pl CO2 kibocsátó mert a gyártók nem invesztálnak (eleget) Co2 semleges gyártásba és az elektromos áramot nem CO2 semlegesen állítjuk elő. A nagy különbség az elektromos és a köolajszármazék üzemagyag között az, hogy a ma is rendelkezésünkre álló tudásunkkal képes lennénk elektromos autót létrehozni és a tőltéséhez szükséges elektromos áramot megtermelni CO2 semlegesen, majd elhasználódásakor az autó nagy részt újrahasztósítani. Ahhoz, hogy környezetbarátabban közlekedhessünk autóinkkal, elektromos autózásra szükséges átállni de az nem elég hozzá. Meg kell oldani a gyártás CO2 semlegessé tételét, az elektromos energia előállítás CO2 semlegessé tételét és az autók újrahasznosítását is.
Kiebra
2020. január 28. 21:43
A nulláról könnyű rekordot dönteni. 1800 autó...ráadásul meg fogják bánni, mint akik gázautót vettek - aztán bezárták a gázkutakat. Hajrá! Csak okosan!
moloy
2020. január 28. 13:14
A puding próbája az evés! Meg kellene várni a tapasztalatokat, ami, nem biztos, hogy 1800 autó után már reálisan mutatná a helyzetet. Az e-autók jelenlegi hatótávolságát figyelembe véve, még Magyarországon sem igazolt a létjogosultságuk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!