Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone

2019. június 24. 08:53

Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone, amely nemcsak a flottakezelőknek, hanem a magánvásárlóknak is szeretne a közeljövőben adatokat közlő abroncsokat értékesíteni.

2019. június 24. 08:53
null

A világszinten piacvezető japán Bridgestone római központjában erről Emilio Tibero, a cég technológiai vezetője beszélt. 

Elmondta, az okosgumik fejlesztésében az első lépés az úgynevezett RFID technológia bevezetése, amellyel azonosítható az adott gumiabroncs. A jövőben a társaság olyan jeladókat telepítene először elsősorban a kereskedelmi járművekre kínált abroncsokba, amelyek a guminyomáson kívül a gumi futófelületének állapotát is figyelik. Ezeket az adatokat felhasználva a gyártó tanácsokat és figyelmeztetéseket tud küldeni az ügyfeleknek. Az azonosíthatóság akár egyéni árak kialakítását is lehetővé teszi – meg a szakember.

Emilio Tibero hozzátette: egy autómegosztó szolgáltatás esetében a flotta kezelése szempontjából elengedhetetlenül fontos adatokat oszthatnak meg a gumi használójával. Az adatgyűjtés a GDPR-elveknek megfelelően zajlik majd – jelezte.

Emilio Tiberio idézte legutóbbi kutatásukat, amely azt mutatja, hogy 2030-ra minden autóban lesz olyan okos technológia, amely adatokat közöl, 57 százalékuk lesz teljesen elektromos meghajtású, 22 százalékuk pedig önvezető funkcióval is rendelkezik majd.

A technológiai vezető elmondása szerint a cég éves szinten 800 millió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, ennek jelentős részét a jövő gumijának kialakítására fordítják.

Felméréseik szerint egyre nagyobb igény lesz a halkabb gumikra, mivel az autók száma folyamatosan emelkedik. Ezt az igényt szolgálja ki a gyártó új, Enliten technológiával készülő abroncsa is, amelynek a tesztek szerint 10 százalékkal könnyebb és 20 százalékkal kisebb a gördülési ellenállása a korábbi abroncsokénál. Az alacsonyabb ellenállás pedig alacsonyabb zajszintet, fogyasztást és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is eredményezi.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hentesszopató
2019. augusztus 09. 19:21
Kibaszott fontos! Magyarország beszállhatna a technológiai innovációba, ki kéne feljesztenünk az okos rántotthúst, ami szól, ha elfogy.
Akitlosz
2019. június 25. 23:11
Az alacsonyabb gördülési ellenállás rosszabb tapadást, alacsonyabb kanyarodási sebességet is jelent. Szóval a nagyobb, szélesebb gumi a jobb haladás szempontjából. Persze növeli a fogyasztást és némileg hangosabb, de attól még haladni jobb, biztonságosabb és gyorsabb is.
joefoo
2019. június 25. 23:11
Olyan gumikeverékeket csinálnak, ami mindenben jobb. Ez pl. a kerékpároknál is már érzékelhető. A bringánál egyértelműen érzed, hogy nem fáradsz el annyira, megy mint az állat, jól tapad és nem is kopik gyorsan. Szóval itt komoly fejlődés zajlott, zajlik le.
Akitlosz
2019. június 25. 00:57
"Felméréseik szerint egyre nagyobb igény lesz a halkabb gumikra, mivel az autók száma folyamatosan emelkedik." Hiába, ha halk csatornafedelekre nincsen igény az önkormányzatoknál. Valaki őrült kitalálta, hogy a csatornafedeleket az útra kell rakni, véletlenül éppen oda, ahol átmegy csaknem az összes autó. S persze fémből, lehetőleg úgy, hogy ne passzoljon és minél hangosabb legyen. Szóval nem sokat fog érni a halk gumi, ha egyszer úgyis a csatornafedelek zajonganak az autók alatt és ez csak a lakosságot zavarja, a hatóságokat, az önkormányzatokat valahogyan ugyan nem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!