„Arra jutottam, hogy nincs meg itthon a kockázatvállalási készség, ez szinte minden esetben párosult egy olyan csodálatos ambícióval, hogy de azért legyünk a legnagyobbak, érjünk utol mindenkit. Noha ezek a célok egy konzervatív bankárfül számára túl ambiciózusnak tűntek, sokszor mégis az ügyfélnek lett igaza, valóban el tudták érni azt a szintet, amiről a bank el sem tudta képzelni, hogy lehetséges” – emlékezett vissza. Siker tehát nincs kockázatvállalás és az ambíció nélkül.
Az elmúlt 25 évet túlélő vállalkozások szerinte kivétel nélkül krízisállóak, ugyanis két nagy válságot is átvészeltek 1998 és 2008 után.
„Sikerült egy-két esetben az ügyfélnek a kezét visszafognunk, például hogy ne vegye fel a következő hitelt, és főleg ne svájci frankban,
sokszor ezen múlt, hogy egy vállalkozás át tudja vészelni a krízist” – mesélte a bankigazgató.
Az elmúlt 25 évben a legtöbb cég, akik most évi nagyjából tízmilliárdos árbevétellel operálnak, kétszer-háromszor is újragondolták az üzleti modelljüket, tehát innováltak és így tudtak a magyar piac élére törni. Zolnai szerint az innováció helyett ebben az esetben lehetne ősvállalkozói tehetséget, vagy zsenialitást is mondani.