Ítéletet mondtak a németek: az EU elrontotta az egészet úgy, ahogy van, de Magyarország nagy nyertes lesz
A németek a szakértő szerint az arroganciájuk miatt buktak el.
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company kedden bejelentette, hogy átfogó szövetségre lépett, és ennek keretében olyan megállapodásokat kötött, amelyek célja a két globális járműgyártó erősségeinek kiaknázása, versenyképességének javítása a vásárlói igények jobb kiszolgálása érdekében – közölte a két járműgyártó magyarországi képviselete az MTI-vel.
A Ford Magyarország és a Porsche Hungaria közös közleményében ismerteti: a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, valamint a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítette, hogy a két vállalat áruszállító haszongépjárművek és közepes méretű pickupok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. A vállalatok várakozása szerint ez az együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.
A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pickup üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok. A két vállalat együttes kishaszongépjármű-értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte.
A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pickupok, mind pedig a kishaszonjárművek iránti globális kereslet nőni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást – mutatnak rá a közleményben.
A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pickup modelljeit. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító modell kifejlesztése és gyártása lesz.
A Volkswagen és a Ford emellett szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát.
A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti.
(MTI)